Wszystko zaczęło się 29 września 1947 r., kiedy to Leopold Haider, rolnik ze Steinbach, odebrał pierwszy ciągnik marki Steyr. Była to maszyna serii 180. Dwa lata później rozpoczęto produkcję ciągników serii 80, których łącznie wypuszczona na rynek ponad 45 tys. egzemplarzy.

W 1964 r. Steyr zaprezentował pierwszy ciągnik z napędem na cztery koła przeznaczony do pracy w rejonie alpejskim. W 1971 r. seria ciągników Plus powiększyła się o model 760. W sumie wyprodukowano ponad 33 tys. egzemplarzy tego uniwersalnego ciągnika, przy czym wiele z tych maszyn wyeksportowano, m.in. do Tunezji.

W 1973 r. marka weszła na rynek grecki i rozpoczęła konstrukcję ciągników wielkogabarytowych. Wynikiem tych prac był model 8160, pierwszy ciągnik z turbosprężarką doładowującą, przekładnią napędową przełączaną pod obciążeniem, centralny napęd na cztery koła i opracowany wspólnie z naukowcami system przenoszenia napędu.

W 1996 r. marka Steyr został przejęty przez Case Corporation, światowego lidera w produkcji ciągników, i zmieniła swoją nazwę na Case-Steyr Landmaschinentechnik. W 1999 r. zaprezentowano pierwszy ciągnik z bezstopniową przekładnią napędową - Steyr CVT (Continuously Variable Transmission). Rozwiązanie to również obecnie pozwala osiągnąć maksymalny komfort pracy i jazdy i jest stosowane w modelach Profi CVT i Terrus CVT.

- W minionych 70 latach marka Steyr stanowiła dla innych przykład do naśladowania w zakresie jakości i innowacyjności. Ta tradycja ciągle Nas zobowiązuje i również w przyszłości pragniemy dostarczać naszym Klientom niezawodnych rozwiązań technicznych idących w parze z serwisem na najwyższym poziomie. Osobiście nie mam żadnych wątpliwości, że tego dokonamy - mówi Andreas Klauser, prezes marki Steyr. 

Podobał się artykuł? Podziel się!