Latem 2013 roku, firma CLAAS zaprezentowała kompletnie nową serię modeli ładowarek teleskopowych ze zwiększoną ładownością i wydatkiem hydrauliki oraz ulepszoną dynamiką jazdy i komfortu. Sześć modeli Scorpion osiąga wysokość podnoszenia pomiędzy 6,15 m a 8,75 m oraz udźwig między 3 a 5,5 t.

Nowy SCORPION 7050 z udźwigiem 4,8 tony i 7,0 metrami wysokości podnoszenia, jest następcą popularnego, zwłaszcza wśród dużych przedsiębiorstw modelu SCORPION 7045. Tak jak w przypadku poprzedniego modelu, nasi klienci docenią dużą ładowność, elastyczny i dobrze skoordynowany napęd oraz oszczędność paliwa.

W ładowarkach Claas Scorpion pracują silniki wysokoprężne Deutz z mocą 122 KM lub 156 KM. Pod nazwą Smart Roading, Claas oferuje jako pierwszy, automatyczną redukcję prędkości obrotowej silnika przy przejazdach o ok. 15 proc. (wyposażenie standardowe).

Koncepcja napędu nowego modelu Scorpion została opracowana w oparciu o sprawdzony system Claas Power Systems (CPS). Ważnym aspektem jest „inteligentny" napęd hydrostatyczny Varipower: prędkość i siła uciągu stale dopasowują się do siebie automatycznie aż do maksymalnej prędkości 40 km/ godz.

Wraz z rokiem obrotowym 2015, Claas rozszerzył napęd Varipower we wszystkich modelach o komunikację w układzie napędowym opartą na systemie CAN. Zapewnia to, że moc silnika napędowego stale i automatycznie dopasowuje się do aktualnych warunków. Dzięki temu przy tej samej mocy wyjściowej zostaje zmniejszone zużycie paliwa oraz hałas - obojętnie czy przy załadunku czy przy jeździe po drogach. Jak przekonuje producent, ze względu na poprawioną wydajność, silnik napędowy o mocy 122 KM zrealizuje to samo co w przeszłości silnik o większej mocy.
Do chłodzenia silnika CLAAS rozwinął swoją sprawdzoną koncepcję przepływu powietrza. Powietrze jest kierowane przez komorę silnika do kierunku jazdy i zostaje wydmuchnięte na górze wraz z gazami spalinowymi. Podczas rewersji wentylatora, czyste powietrze jest zasysane przez górną pokrywę. Pozwala to na wysoki przepływ powietrza bez ryzyka zanieczyszczeń.

Termin Smart Handling oznacza system przeciw przeciążeniowy, który może funkcjonować w różnych trybach: łyżki, sztaplowania i ręczny. Dzięki systemowi we wszystkich trybach następuje automatycznie obniżenie prędkości opuszczania w zależności od obciążenia oraz kąta ramienia. Ma to miejsce we wszystkich modelach.