Ciągnik jest dostępny w stałej cenie - niezależnej od kursu euro - i jednej specyfikacji, co oznacza, że nie znajdziemy przy nim listy wyposażenia dodatkowego. Sercem modelu 5083E jest czterocylindrowa jednostka Powertech M (znana m.in. z serii M), generująca moc maksymalną o wartości 83 KM. Co ważne, silnik jest zasilany mechanicznym wtryskiem paliwa.

Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia 12/12 z elektrohydraulicznym rewersem i mokrym sprzęgłem. Kabina to produkt firmowy John Deere, podobna jak w pozostałych modelach serii 5. Koła przednie są w rozmiarze 320/85R24, tylne - 420/85R30. Masa ciągnika to około 3200 kg.

- Są to maszyny, które są w stałej konfiguracji. W wyposażeniu znajdziemy m.in. klimatyzację, dwie prędkości wałka WOM: 540 i 540E, elektrohydrauliczny rewers. Układ hydrauliczny jest typu tandem: 25 l/min. na kierownicę + 60 l/min. na wyjścia hydrauliczne i podnośnik. Z tyłu znajdziemy dwie pary szybkozłączy hydraulicznych - mówi Karol Zgierski z John Deere Polska

W odróżnieniu od mniejszych modeli serii E z silnikami 3-cylindrowymi produkowanymi w Indiach, traktory 5083E i 5093E pochodzą z fabryki John Deere w Meksyku. Ten rok jest pierwszym w sprzedaży tych ciągników w Polsce. Nabywców znalazło już kilkadziesiąt sztuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!