Produkcja kombajnów New Holland TC rozpoczęła się w Centrum Doskonałości Maszyn Żniwnych w 1992 r., w belgijskim Zedelgem.

Była to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na kompaktowe maszyny żniwne.

Już rok później, w 1993 r., firma rozpoczęła produkcję kombajnów w brazylijskiej Kurtybie, gdzie do chwili obecnej wyprodukowano ponad 30000 tych maszyn.

W 1998 r. centrum produkcji kombajnów zostało przeniesione z Zedelgem do Płocka, gdzie produkuje się obecnie kombajny TC najnowszej generacji.

Trafiona jakość i cena

To właśnie z taśm produkcyjnych w Płocku zjechała 50-tysięczna maszyna serii TC5000, co New Holland traktuje jako kamień milowy w produkcji maszyn. Aby upamiętnić to ważne wydarzenie, wszystkie nowe kombajny TC5000, które wyjadą z fabryki w Płocku, zostaną udekorowane srebrną nalepką z nadrukiem obchodów produkcji 50-tysięcznego kombajnu.

Gama kombajnów TC została opracowana pod kątem gospodarstw średniej wielkości, specjalizujących się w uprawach roli oraz hodowli zwierząt na dużą skalę, a także usługodawców. Skąd wynika tak wielka popularność serii TC? Józef Dębski, specjalista ds. kombajnów w New Holland Polska, ma proste wyjaśnienie. - Są to tzw. kombajny ekonomiczne, czyli charakteryzujące się bardzo dobrym stosunkiem wydajności do ceny. Wiadomo, że można mieć superwydajny kombajn, ale cena za niego będzie bardzo wysoka. Kombajn TC to maszyna dla gospodarstw, które na przykład są "na dorobku" lub średniej wielkości i nie stać ich na kombajn klasy premium.

Branża z potencjałem

W Polsce New Holland ma największy, bo aż około 46-proc. udział w rynku kombajnów zbożowych. Najpopularniejszymi modelami są maszyny z serii TC. - Polska jest dla nas bardzo ważnym, kluczowym rynkiem w sprzedaży kombajnów. Sprzedaliśmy tutaj już około 5 tys. kombajnów, pracują one w gospodarstwach. Myślę, że przy wszystkich zmianach produkcyjnych i wprowadzonych udoskonaleniach produktu jest to świetna maszyna i że New Holland może się w tej klasie poszczycić najlepszym produktem, porównując z konkurencją - przekonuje Lionel Gleyroux, szef marketingu na rejon Europy, północnej Afryki i Środkowego Wschodu podczas spotkania prasowego w płockiej fabryce.