Steyr Multi Ecotech to jeden z najnowszych produktów pochodzących z fabryki w Sankt Valentin, który niedawno trafił na nasz rynek. Jest to jednocześnie maszyna, która dość dobrze wpisuje się w polskie realia. Serię Multi tworzą bowiem kompaktowe ciągniki z silnikami o mocy od 99 do 114 KM, a więc w najpopularniejszym segmencie. Są to zatem maszyny, którymi mogą się zainteresować zarówno mniejsze gospodarstwa poszukujące głównego "konia pociągowego", jak i więksi rolnicy, którzy stawiają nieco wyższe wymagania ciągnikom pomocniczym.

Elementem, który zapewne spędza sen z powiek osobom chcącym nabyć Steyera, jest jego dość wysoka, jak na tę klasę mocy, cena. Za Steyera 4105 Multi w bogatej konfiguracji, którego mieliśmy okazję testować, trzeba zapłacić blisko 235 000 zł netto (wszystkie podane ceny są kwotami netto). Trzeba przyznać, że to dość dużo. Otrzymujemy jednak produkt z nieporównywalnie bogatym wyposażeniem w gru pie maszyn kompaktowych. Bogata konfiguracja ciągnika sprawia, że czujemy się w nim jak w maszynie wyższej klasy mocy. To dlatego, że możemy korzystać z funkcji zarezerwowanych przede wszystkim dla większych ciągników klasy premium. Warto dodać jeszcze jedno - większa część udogodnień, które spotkamy w ciągniku Steyr Multi, dostępna jest jako wyposażenie standardowe. Obejmuje ono bowiem m.in. układ klimatyzacji, 4 prędkości WOM, kontroler na dźwigni zmiany biegów z niemal tą samą (bez możliwości korzystania z jednej pary hydrauliki) funkcjonalnością, EHR tylnego TUZ oraz automatykę sterowania WOM i tempomat silnika. Model 4105 Multi w standardowej konfiguracji kosztuje 199 tys. zł, a najmniejszą maszynę z tej serii (o mocy 99 KM) kupimy za 190 tys. zł.

Wśród dodatkowego wyposażenia, w które wyposażony był testowany ciągnik, znalazł się m.in. rozbudowany układ hydrauliki z pompą o zmiennym wydatku do 100 l/min, dodatkowe wyjścia hydrauliczne sterowane elektronicznie, układ przedniego TUZ z EHR, przedni WOM, układ amortyzacji kabiny oraz oświetlenie robocze typu LED.