Koncepcja przełomowego ciągnika Deutz-Fahr Agro XXL powstała z myślą o pracy na polach Kanady, USA i państw Europy Wschodniej. Maszyna posiada cztery napędzane osie oraz przegubowy układ kierowniczy. Obie pary osi (osie planetarne oscylujące) są napędzane wałami pędnymi, a dla oszczędności paliwa i redukcji zużycia opon w czasie jazdy po drodze napęd tylnej pary osi może być elektronicznie rozłączany i podłączany. Aby zapewnić maksymalną siłę uciągu w każdych warunkach, wszystkie cztery osie są wyposażone w blokady dyferencjału.

System napędu na osiem kół, w zależności od typu założonych opon, przekłada się na przyczepność podobną lub nawet przewyższającą przyczepność traktora gąsienicowego, redukując przy tym stopień zgniatania gruntu i uszkodzeń gleby mimo wagi 19,5 tony i maksymalnej ładowności 32 t.

Moc AgroXXL zapewnia 16-litrowy, wyposażony w intercooler silnik turbo-diesel Deutz V8 typu TCD 2015 V08 o mocy 600 KM. Do zalet tego silnika należy niska emisja hałasu, wysoki moment obrotowy równy 2800 Nm przy 1300-1500 obr./min, niskie zużycie paliwa i długie przerwy między terminami wymiany oleju

Mimo dużych rozmiarów, traktor jest całkiem skrętny. Wewnętrzny promień skrętu ma 5,5 m, a zewnętrzny - 8,75 m. Szerokość AgroXXL-a jest równa 2,85 m. Wszystkie cztery osie są wyposażone w hydrauliczne, chłodzone olejem, wielotarczowe hamulce z siłownikami wspomagającymi. Przekładnia PowerShift ma 18 przełożeń do przodu 6 bigów wstecz.

Traktor ma TUZ i rampę ładowniczą usytuowana z tyłu pojazdu, która może być wykorzystana do transportu zboża, nawozu, lub nawet dużego opryskiwacza o wadze do 12,5 tony.

źródło: farmer.pl/SDF Group