Największe przyczepy rolnicze mają ładowność od 14 do 26 t. Dolna granica tego zakresu to głównie modele burtowe, natomiast górna - skorupowe. Przyczepy burtowe cechuje przede wszystkim uniwersalność, dzięki której możemy przewozić nimi najróżniejsze materiały oraz rozładowywać je poprzez wywrót na trzy strony albo po otwarciu burt, zdejmując ładunek za pomocą rozmaitych ładowaczy czy wózka widłowego.

Wersje skorupowe są znacznie bardziej wyspecjalizowane. Ich zaletą jest sztywność konstrukcji oraz doskonała szczelność, która według niektórych producentów umożliwia przewożenie nawet materiałów półpłynnych. Z tego powodu polecane są m.in. do wożenia zbóż i rzepaku, ale także do okopowych ze względu na gładką powierzchnię wewnętrzną, która nie powoduje uszkodzeń korzeni czy bulw.

JOSKIN

W ofercie Joskina znajdziemy największe i najbardziej zaawansowane technicznie przyczepy. Wszystkie przyczepy skorupowe mają skrzynie trapezowe, które rozszerzają się w do tyłu, co ułatwia wyładunek - materiał się nie klinuje. Największy model skorupowy 8000/27TRC150 należy do serii Trans-SPACE - jego ładowność to aż 26 t, a pojemność 27,4 m3. Podłoga skrzyni ładunkowej została wykona z jednego arkusza blachy Hardox, a burty z 4 arkuszy blachy HLE. Przyczepy skorupowe Joskina mają standardowo na przedniej ścianie skrzyni cztery wzierniki z pleksiglasu. Opcjonalnie można też wybrać jeden duży wziernik. W obu przypadkach mogą być one zabezpieczone ocynkowanym okratowaniem. Producent oferuje również pełne i ażurowe nadstawki o wysokości 25 i 50 cm, które można łączyć do wysokości 1 m. Opcjonalna plandeka może być zwijana ręcznie bądź z wykorzystaniem zwijarki hydraulicznej. Ciekawostką jest możliwość zamówienia drugiego szybra spustowego w tylnej klapie.

Przyczepa ta ma układ jezdny typu tridem i standardowo ma dwie osie skrętne (pierwszą i trzecią) w systemie hydraulicznym wymuszonym. Opcjonalnie dostępne jest elektroniczne sterowanie osiami skrętnymi z wykorzystaniem czujnika kątowego na dyszlu. Jego zaletą jest dostosowanie kąta skrętu proporcjonalnie do prędkości jazdy. Dzięki temu przyczepa jest stabilna podczas przejazdów drogowych i jednocześnie bardzo zwrotna w czasie manewrów. Możliwe jest też ręczne sterowanie skrętem kół z kabiny ciągnika.

Joskin w pojazdach trzyosiowych stosuje zawieszenie hydrauliczne pod nazwą ...

Całe zestawienie znajduje się w najnowszym grudniowym miesięczniku "Farmer"

Podobał się artykuł? Podziel się!