MetalTech

Odpowiednią przyczepą do transportu materiałów sypkich z oferty firmy Metaltech z Mirosławca są typy DB i TB. Jedną z jej głównych zalet jest dobra szczelność, co sprawia, że można przewozić zboże bez dodatkowego uszczelniania. Okienko wysypowe umieszczone w tylnej burcie przydaje się zwłaszcza podczas wyładunku płodów rolnych do koszy zasypowych silosów czy różnego rodzaju przenośników ziarna (żmijek, dmuchaw).

Wśród przyczep DB znajduje się sześć modeli o ładowności 6–20 t. Oprócz największej – DB 20000, której podwozie jest zawieszone na trzech osiach, przyczepy mają po dwie niezależne osie oparte na resorach parabolicznych. Standardowo montowane są hamulce kół z automatyczną regulacją siły hamowania. Z przyczepą można poruszać się z prędkością do 30 km/h,ale w opcji znajduje się oś pozwalająca na jazdę 60 km/h. DB jest wywrotką z możliwością wychylenia platformy na trzy strony. Skrzynia załadunkowa w najmniejszej z przyczep (DB 6000) ma 4,01 m długości i tylko 2,06 mszerokości. W przyczepach o ła-downości 8, 10 i 12 t platforma ma 4,50x2,42 m. Różnica w ładowności wynika z wysokości nadstawek na burty. Szerokość skrzyń największych przyczep: DB 14000 i DB 20000 pozostaje taka sama (2,43 m), a długość wynosi kolejno 5 i 7,5 m.

Każda przyczepa ma burty z nadstawkami. Na uwagę zasługuje system ich otwierania. Do otwierania dolnych burt używa się jednej dźwigni zamka centralnego lub może być zamontowany siłownik hydrauliczny. Dodatkową opcję stanowi system drzwiowy umożliwiający łatwy, boczny załadunek na przykład skrzyniopalet. Burty mogą być wykonane ze sklejki wodoodpornej. W dodatkowym wyposażeniu dostępne są: pomost roboczy, stelaż z plandeką, różne rodzaje tylnego zaczepu. Istnieje również możliwość montażu w tylnej burcie przenośnika ślimakowego T-458.

Przyczepy TB różnią się od DB układem jezdnym, który jest typu tandem, z wyjątkiem największego modelu TB 20000 z podwoziem typu tridem. Podwozia typu tandem (dwie osie) i tridem (trzy osie) charakteryzują się położeniem osi w tylnej części pojazdu. W ten sposób środek ciężkości jest w znacznym stopniu przesunięty do przodu i dociąża dyszel i zaczep ciągnika, poprawiając właściwości trakcyjne. Osie w przyczepach TB są na wahaczach lub resorach. W modelu TB 20000 może być zainstalowany dodatkowy układ hydrauliczny napędzany od WOM ciągnika i elektroniczny panel sterowania montowany w kabinie ciągnika. Przyczepy produkowane są w sześciu wersjach o ładowności 8–20 t.