W tegorocznej ekspedycji udział bierze 3-cylindrowy, najmniejszy z ciągników serii 5600 model o oznaczeniu 5610. Nie jest to jednak seryjna maszyna. Wśród głównych zmian wymienić należy chociażby dodatkową obudowę silnika i skrzyni biegów pozwalającą oszczędzać energię cieplną. Dodatkowo ciągink wyposażony jest w Webasto i układ rur z glikolem umieszczonym wokół jednostki, która pomaga w utrzymaniu jej optymalnej temperatury nawet podczas postoju. Jest to szczególnie ważne zwłaszcza, że ciągnik porusza się w temperaturach dochodzących do -50°C.

Ponadto większość sterowników maszyny przeniesiona została pod podłogę kabiny do szczelnych schowków termicznych. W ciągniku rozbudowany został m.in. układ uszczelnienia kabiny, ogrzewania oraz szyb z dodatkową, podgrzewaną powierzchnią.

Na potrzeby ekspedycji specjalny zestaw kół i felg opracował również Trelleborg. Po wykonaniu szeregu badań konstruktorzy z Trelleborga zdecydowali się na zastosowanie opon z lekko zmodyfikowanym bieżnikiem gamy ProgressiveTractionTM (zmniejszono wysokość i zaokrąglenie występu bieżnika). Pozwoliło to na przystosowanie opon do pracy na bardziej miękkim podłożu. Ponadto Trelleborg zmodyfikował również profil felg, który zapobiega poślizgowi i kołysaniu ciągnika, który porusza się z prędkością do 35 km/h.

W celu zapewnienia jak najdłuższych okresów pomiędzy tankowaniem zbiornika paliwa ciągnik połączony jest z przyczepą na której znajduje się około 600 litrów oleju napędowego, również przystosowanego do niskich temperatur.

Massey Ferguson prowadzony jest przez jednego operatora, kobietę - Manon Ossevoor, która wielokrotnie brała udział w ciągnikowych ekspedycjach w różnych krańcach świata.

Podobał się artykuł? Podziel się!