PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Trzy cylindry zamiast czterech

Autor: farmer.pl/kh

Dodano: 06-09-2012 11:06

Tagi:

Valtra wprowadza dwa nowe modele ciągników serii N. To co je wyróżnia, to przede wszystkim trzycylindrowe silniki i nowy wygląd.



Nowe maszyny oznaczono symbolami: N93 I N103. Zastąpią one odpowiednio dotychczasowe modele 4-cylindrowe N82 I N92.

Trzycylindrowe jednostki napędowe to produkt własnej, korporacyjnej fabryki – AGCO Power. Silniki o symbol 33AWI są zasilane układem wtrysku paliwa Common Rail, a w każdym cylindrze pracują po cztery zawory. Za oczyszczenie gazów wylotowych odpowiada układ wewnętrznej recyrkulacji spalin EGR oraz katalizator utleniający DOC. Mimo trzech cylindrów, silniki generują o około 10 KM mocy więcej niż w przypadku poprzedników. Moc maksymalna N93 to 99 KM, N103 - 111 KM.

Sporo zmian dotyczy wyglądu ciągnika i konstrukcji kabiny. Uwagę zwraca całkowicie nowy przód z mocno zaokrągloną w dół maską, co poprawia widoczność pracy z ładowaczem czołowym. Lepsza widoczność, a także niższy poziom hałasu dotyczy kabiny, na której zamontowano również nowe oświetlenie. Nowością są tutaj reflektory typu bi-halogen, łączące funkcje świateł drogowych i mijania.

Napęd na koła w obydwu modelach jest przekazywany za pomocą tradycyjnej przekładni HiTech Valtra 24/24, z trzema biegami zmienianymi pod obciążeniem. Model N103 dostępny jest również z przekładnią HiTech 5 z 5-stopniowym Powershiftem. Pod względem cech i zastosowania jest to taka sama przekładnia, jak ta montowana w większych modelach, jednakże zmniejszono jej masę. Dlatego w porównaniu do poprzednika N103, całkowita masa ciągnika zmniejszyła się o ponad sto kilogramów.

Modele N93 i N103 mogą być dostosowane praktycznie do każdej pracy. Przykładowo, do prac leśnych ciągnik jest dostępny z kabiną leśną i stalowym zbiornikiem paliwa. Do zastosowań komunalnych - ciągniki można wyposażyć w kabinę SVC. Większy model (N103), dostępny jest również z zawieszeniem kabiny oraz układem jazdy tyłem TwinTrac.

Seria N stanowi niemal 50 procent wszystkich ciągników marki Valtra produkowanych w fabryce w Suolahti w Finlandii. Sprzedaż nowych modeli w Polsce rozpocznie się najprawdopodobniej w pierwszym lub drugim kwartale przyszłego roku.

Więcej informacji na temat ciągników Valtra

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (8)

  • tymon 2012-09-07 09:25:35
    Takie silniki od dłuższego czasu ma przecież Fendt w serii 200. Nie uważam żeby były złe, a traktor jest bardziej kompaktowy. Wiadomo, że do cięższych prac w polu się nie nie nada, ale do lżejszych i do ładowacza jak najbardziej
  • walus 2012-09-07 07:46:06
    Taki sam badziew jak inne modele.Jakość chinola w cenie merca.Wiem co piszę bo od 8 lat mam model T190 i powiem tyle . Nigdy więcej.
  • imen 2012-09-06 22:32:42
    to nie ciągniki to ciągniczki dla 10 ha gospodarstw tylko cena jakaś DUŻA nie wiem czy będzie je stać
  • lEWAR 2012-09-06 22:28:43
    MF 255 3 cylindry sprzedam (100 000 zł, który głupi da to sprzedam, pozdro 600
  • on 2012-09-06 21:03:49
    Porazka. 3 cylindry kto to kupi a ta moc chyba tylko na papierze bo w pracy to padnie A wygląd podobny do nowego masseya szczególnie maska
  • damian9871 2012-09-06 20:44:34
    zywotność takiego silnika będzie śmieszna wszystko byle tylko gwarancje wytrzymał
  • abc 2012-09-06 19:42:25
    JohnyBrawo - wyrażaj się chamie, ten portal to nie twoje podwórko!!!
  • JohnyBravo 2012-09-06 18:47:07
    3 cylindry to można sobie w dup_ę wsadzić. Niedługo traktory przerobią jak samochody z silnikami od kosiarki 1.0 125PS
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.172.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!