Aby jednak poruszanie się ciągnikiem tyłem do przodu było wygodne, niektórzy producenci stosują wyposażenie umożliwiające ustalenie komfortowej pozycji operatora do jazdy wstecz. Przykładem takiego układu jest TwinTrac stosowany przez markę Valtra.

TwinTrac do dodatkowy panel, który może być zainstalowany w ciągnikach Valtra serii: N, T i S. W jego skład wchodzi m.in. dodatkowa kierownica i pedały. Fotel operatora wraz z wielofunkcyjnym podłokietnikiem jest obracany o 180 stopni. W ten sposób kierowca uzyskuje pozycję, gdzie tuż przed sobą ma zaczepiony na tylnym TUZ osprzęt.

- Układ TwinTrac jest często wykorzystywany w rolnictwie w układach koszących. Po za tym ma duże zastosowanie w pracach leśnych - mówi Adam Wietraszuk z AGCO Polska. Układ jest montowany fabrycznie, podobnie jak pozostałe elementy konfiguracji ciągników, zgodnie z zasadą Valtry "A la carte" - na indywidualne zamówieie.

Zadanie układu TwinTrac jest poprawa wydajności podczas prac. Operator ciągnika ma doskonałą widoczność i kontrolę nad zaczepionymi z tyłu maszynami. Dzięki skrętu tylnych kół, zestaw jest bardziej zwrotny i bardziej ergonomiczny. Zadanie jest wykonywane dokładniej i szybciej - oszczędza się czas i paliwo.

W wielu przypadkach przełączenie na tryb jazdy do tyłu nie wymaga zastosowania specjalnych urządzeń, więc można pracować zestawami które są w aktualnym posiadaniu gospodarstwa.