PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ukraińskie ciągniki HTZ dostępne w Polsce

Autor: Grzegorz Szularz

Dodano: 30-09-2018 07:29

Tagi:

Stoisko firmy Agromilka było jednym z najbardziej obleganych na targach i to nie tylko za sprawą organizowanych pokazów siłaczy, ale przede wszystkim ze względu na potężne maszyny ze wschodu. Tym razem, swój debiut miał ciągnik prosto z Charkowa, czyli marki HTZ.



Firma Agromilka znana z dystrybucji między innymi ciągników Kirowiec, produkcji rosyjskiej, czy też przyczep i maszyn Kobzarenko, opryskiwaczy Bogusław, a nawet samochodów marki UAZ, wprowadziła niedawno do swojej oferty dwie bardzo ciekawe marki.

Pierwszą z nich są maszyny żniwne (kombajny zbożowe, sieczkarnie polowe, kombajny do ziemniaków) białoruskiej firmy Gomselmasch, drugą zaś są ciągniki produkcji HTZ z Charkowa. Firma zapewnia nie tylko dystrybucję samych maszyn ale również części, gdyż posiada własny magazyn.

→ Rosyjskie kolosy bliżej niż myślisz

 Mocny i prosty

 Tak w dwóch słowach wypadałoby streścić ukraińskie ciągniki bazujące na znanym, także w naszym kraju ciągniku 150K. W przypadku tych maszyn należałoby jeszcze wspomnieć o atrakcyjnej cenie. Model prezentowany na targach Agro Show, HTZ 243K.20 z silnikiem o mocy 250 KM został wyceniony na 270 tys. zł netto. Oczywiście nie każdemu przypadnie do gustu ciągnik przegubowy, jednak w tej kwocie próżno szukać mu jakiejkolwiek konkurencji.

W ofercie firmy można znaleźć także inne modele HTZ. Od gąsienicowych: T150 i modernizacji T181.20. Przez prostsze wersje kołowe: 150K po model zmodernizowany, który można było zobaczyć na targach.

→ Tutaj przeczytasz więcej o ciągnikach T150K

 Do napędu modelu 243K.20 wykorzystany został silnik rosyjskiej produkcji YMZ z rodziny 536 (130-330 KM), czyli rzędowy sześciocylindrowy 6,67 l, zasilany wtryskiem CR z turbosprężarką produkcji BorgWarner z zaworem upustowym, spełniający normę Stage IIIA. Skrzynia biegów, znana z poprzednich wersji 12x4 została doposażona w wydajniejszy układ filtrów, co wydłużyło interwały między wymianami oleju z 250 do 500 mth, prędkość maksymalna to 33,67 km/h.

 Układ hydrauliczny jak na tak mocną maszynę nie zachwyca, 100 l/min, cztery pary złącz hydraulicznych z tyłu i podnośnik o udźwigu 5000 kg to niezbędne minimum, a przydałoby się coś więcej. Pewną rekompensatę może stanowić niezły promień skrętu (6,7 m) oraz spora masa własna wynosząca 8450 kg.

 To nam się podoba

 Co ciekawe producent podaje na swojej stronie nie tylko zużycie paliwa na g.kW/h, ale także przykładowe zmierzone wartości podczas pracy. I tak podczas ciężkich prac np.: orki, ciągnik powinien mieścić się w zakresie od 13-18 l/ha, przy wydajności 1,9 ha/h, a podczas lżejszych np.: siewu 2,5-8 l/ha przy wydajności 9,8 ha/h.

Producent podaje również przykładowe wyniki dla pracy z agregatami i bronami talerzowymi. Trzeba przyznać, że jest to dość nietypowe podejście, próżno szukać takich informacji na stronach czołowych producentów maszyn zachodnich. Zwłaszcza że producent podał informacje o warunkach glebowych, pogodowych oraz o tym, z jakimi maszynami wykonywane były prace, to duży ukłon w stronę klientów. Życzylibyśmy sobie, aby stało się to powszechną praktyką.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • żmijka do zboża czyszcząca olx 2018-09-30 15:51:27
    T,B w kły chcesz co za bzdury piszesz
  • T.B. 2018-09-30 12:52:39
    Od kiedy na terenie UE są dopuszczone do sprzedaży ciągniki spełniające obecnie normę euro IIIA. Może można kupić, ale się go nie zarejestruje.
    • Zbyszek 2018-09-30 14:54:23
      Zarejestrujesz. Sprowadzą go dalej ciebie jako używanego. Zarejestrowanego wstępnie na Ukrainie.
    • Gruby 2018-10-01 19:13:10
      Można na takiej samej zasadzie jak się sprowadza "nowe" samochody z Chin albo Rosji... Zresztą, u nas jest z tym dużo większy problem niż np. w świętoszkowatych, zatroskanych o ekologię Niemczech, gdzie różne dziwne wynalazki z Chin/Indii/Rosji wchodzą do legalnej sprzedaży jako pierwsze. Zarówno jeżeli chodzi o maszyny rolnicze jak i samochody... To żadna sztuka kupić w DE nowy ciągnik/samochód który spełnia co najwyżej euro4-5/Stage III
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.118.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!