- Debiutujące modele T4 zaprojektowano całkowicie od nowa. Zastąpią one częściowo serię T4000 - mówi Łukasz Chęciński z New Holland Polska. - Są tam nowe silniki, kabiny, układy hydrauliczne i sterowania. Maszyny w Polsce powinny być dostępne w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Nowe modele dysponują silnikami o pojemności 3,4 l oraz mocami kolejno : 86, 99 i 107 KM. Jednostki napędowe są zasilane układami common rail i wyposażone w układ recyrkulacji schłodzonych spalin CEGR, który zapewnia sepłenienie wymogów normy emisji spalin Stage 4A.

- Modele T4.85 - T4.105 staną się domyślnym wyborem hodowców zajmujących się produkcją zwierzęcą, których kluczowe potrzeby związane są ze zbiorem siana i roślin paszowych oraz transportem, natomiast elastycznym opcjom przedniego TUZ-a i gamie 34-calowych opon zyskają też popularność w niewielkich gospodarstwach o profilu mieszanym - powiedział Luca Mainardi, product manager ds. ciągników i PLM. "

Wysoki komfort pracy i świetną widoczność zapewni operatorowi kabina deluxe VisionView. Główne sterowniki, włącznie z elektronicznym sterowaniem myszką (EDC), oraz dźwigniami zaworów hydraulicznych, zostały rozmieszczone po prawej stronie operatora w formie ergonomicznego podłokietnika Command Arc. Dwudrożna klimatyzacja jest wyposażona w 10 regulowanych nawiewów.

Warto dodać, że wysokość ciągnika z kabiną wynosi zaledwie 2559 mm (z oponami 420/85R30). A to specjalnie z myślą o wykorzystaniu ciągnika w chowie zwierząt i możliwości wjazdu nawet do najniższych budynków inwentarskich.

Dostępne przekładnie napędowe to: 12x12 Synchro Shuttle i 20x12 Synchro Shuttle z biegami pełzającymi (dostępne z mechaniczną dźwignią zmiany kierunku jazdy).

Wszystkie modele mogą być wyposażone w elektrohydrauliczne, zamontowane na kolumnie wersje przekładni nawrotnych Power Shuttle z przekładnią12x12 lub 20x20 Creeper (prędkości minimalne to tylko 200 m/h).

Nowością jest wariant gamy przekładni, czyli Dual Command 24x24, z półbiegami zmienianymi bez użycia sprzęgła. Przycisk Power Clutch, znajdujący się z tyłu dźwigni zmiany biegów sprawia, iż operatorzy mogą zmieniać biegi bez konieczności wciskania pedału sprzęgła, co idealnie sprawdza się podczas prac uprawowych na nierównych polach. Czułość zmiany kierunku jazdy w przekładni Power Shuttle może być regulowana.