Niecodzienny pokaz pracy urządzenia stosowanego w rolnictwie precyzyjnym urządziła podczas Agro Show firma John Deere. Zgromadzona publiczność mogła przekonać się na własne oczy, że technologię rodem z NASA można z powodzeniem zaadoptować nawet do poczciwej „trzydziestki”.

Ciągnik wyposażono w panel Green Star 1800 oraz antenę StarFire 3000. Na kierownicy zamontowano Uniwersal AutoTrack – urządzenie wyposażone w silnik elektryczny, które odbierając sygnał z panelu GS 1800 koryguje ścieżkę jazdy ciągnika poruszając odpowiednio osią kolumny kierownicy.

Napęd ten jest przekazywany za pomocą kół zębatych (w tym odbiorczego zamontowanego z tuleją na kolumnie).
Uniwersal AutoTrack jest urządzeniem, które można zamontować praktycznie na każdej maszynie. Jedynym elementem, który jest potrzebny przy zakupie, to podanie dokładnej nazwy maszyny lub nawet numeru seryjnego, aby dopasować średnicę tulejki na kolumnę kierowniczą.

Zestaw pracował w wykorzystując sygnał GPS RS2. Umożliwił poruszanie się pojazdowi po wyznaczonej ścieżce z dokładnością do 5 cm.

Ursus C-330 został udostępniony przez firmę Amrol należącej do firmy Merol z Biesiekierza w woj. zachodniopomorskim – dealera maszyn John Deere. Traktor został odpowiednio dostosowany do współpracy z precyzyjnymi urządzeniami. Modyfikacji musiał ulec przede wszystkim układ kierowniczy. Zastosowano układ wspomagania typu orbitrol oraz siłowniki hydrauliczne skrętu kół.

Doświadczenie miało na celu pokazanie, że urządzenia rolnictwa precyzyjnego, tutaj akurat system automatycznej jazdy równoległej, nie są zarezerwowane wyłącznie dla najnowocześniejszych i najdroższych maszyn. Podstawowym warunkiem koniecznym do spełnienia przy montażu urządzeń do automatycznej jazdy równoległej jest układ kierowniczy ze wspomaganiem. Wtedy w kierowaniu może pomóc montowany na układzie kierowniczym Uniwersal AutoTrack.

W wielu jednak najnowszych maszynach układy kierownicze są przystosowane do automatycznej jazdy równoległej (np. AutoTrack Ready). W takich pojazdach wystarczy tylko „wpiąć” przewód z panelu GPS do układu kierowniczego, a za pracę układu kierowniczego będą odpowiadały elektrozawory sterujące przepływem oleju.

Zobacz galerię zdjęć z pokazów.

Podobał się artykuł? Podziel się!