PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ursus chce stworzyć elektryczny ciągnik

Ursus chce stworzyć elektryczny ciągnik Ursus wraz z lubelskimi uczelniami che stworzyć elektryczny ciągnik; Fot. Ursus

Autor: Łukasz Głuchowski

Dodano: 29-12-2016 08:25

Tagi:

Lubelski producent ciągników i maszyn rolniczych, pragnie być liderem innowacyjności. Wśród najnowszych projektów znalazł się m.in. ciągnik elektryczny, który ma być stworzony przy współpracy z uczelniami wyższymi z Lublina.



20 grudnia 2016 r. spółka Ursus oraz przedstawiciele dwóch uczelni wyższych z Lublina podpisali list intencyjny stanowiący podstawę do zawarcia konsorcjum, którego zadaniem będzie opracowanie konstrukcji ciągnika elektrycznego wraz z towarzyszącą mu infrastrukturą zasilającą i wykorzystaniem energii odnawialnych.

Natomiast, Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski, podpisał list poparcia dla realizacji projektu „Innowacyjny system elektromobilnego napędu ciągnika rolniczego skojarzonego z OZE i siecią energetyczną”.

Ursus chce być spółką która wskazuje kierunki zmian pożądane z punktu widzenia przyszłości polskiej gospodarki. Dzięki nowoczesnemu laboratorium Ursus R&D w Lublinie, Grupa chce tworzyć produkty innowacyjne, zaawansowane technologicznie i potrafiące sprostać wymaganiom rynku. W ramach poszerzania oferty produktowej oraz rozbudowy zaplecza produkcyjnego zrealizuje w tym roku inwestycje na kwotę ok. 24 mln zł.

– Szczególnie mocno koncentrujemy się na ekologicznych środkach transportu. Chcemy być w czołówce europejskich graczy na tym rynku. Od kilku lat z sukcesem rozwijamy dział środków transportu zasilanych „zieloną” energią. Elektryczny ciągnik, który chcemy stworzyć będzie doskonale komponował się z pozostałymi produktami spółki, łącząc tradycję z innowacyjnością, w oparciu o najnowsze trendy „zielonej energii” – powiedział Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus.

Oprócz prezesa Ursusa, list intencyjny podpisał Zbigniew Grądzki, prorektor ds. Nauki Wdrożeń i Współpracy Międzynarodowej Uniwersytetu Przyrodniczego, i Henryka Danuta Stryczewska, dziekan Wydziału Elektrotechniki i Informatyki Politechniki Lubelskiej.

Obecnie Ursus w swojej ofercie posiada dwa elektryczne autobusy – Ursus City Smile oraz Ursus Ekovolt i autobus wodorowy City Smile Fuel Cell Electric Bus. Produkowane przez spółkę autobusy stanowią odpowiedź na zwiększające się zapotrzebowanie na innowacyjne i ekologiczne środki komunikacji. W swoich zakładach w Lublinie Grupa jest w stanie wyprodukować 100 autobusów rocznie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (6)

  • gruby 2016-12-30 15:55:35
    Elektryczna 80 czy 60 do pracy w obejściu spoko, nawet jak po 3 godzinach trza by podładować, dobrze rozmieszczone aku ładnie by dociążyły ją pod ładowacz. Sęk w tym, że za takie cuś z silnikiem z pralki i paroma kwasiakami policzyliby sobie jak za helikopter... a co dopiero za wersję z porządnym bldc chłodzonym cieczą i jakieś li-ion. W polu elektryków to jeszcze przez wiele lat nie zobaczymy, chyba że nas jakiś szlag trafi zostanie z 10% ludzkości i wyboru nie będzie.
  • djp 2016-12-30 13:06:40
    Kolego T.B. no poczytaj trochę więcej proszę. Tesla ma taki zasięg dzięki wielu zabiegom technicznym (aerodynamika, opory toczenia, odzyskiwanie energii). Tego się w ciągniku nie da zrobić. Jej akumulatory dalej mają około 80 kWh. Co do ładowania w czasie kilkunastu minut - jak sobie wyobrażasz takie ładowanie w domowych warunkach. Większość gospodarstw ma przyłącze w granicach 20-30kW. A do ładowania w takim tempie potrzeba by było jakieś 250-300 kW. Kupisz sobie swoje własne trafo? Zwracam też kolegom uwagę, że właśnie dlatego, że jako podatnicy dokładamy do tego pieniądze, inwestycja powinna być jeszcze bardziej przemyślana. Jak swoje pieniądze inwestuje wyłącznie prywatna osoba albo zagraniczny inwestor, to mnie to wali. W innym - nie.
  • rr 2016-12-30 00:35:25
    Dla rozgłosu poskładać można wszystko, zwłaszcza za pieniądze z państwowych i unijnych pieniędzy. Rozgłos jest potrzebny bo to spółka akcyjna i jest dobrze jak akcje rosną. Sprzedaż na Afrykę jak na razie to na krechę z programu Afryka Go finansowanego przez polskiego podatnika. Jak panowie z Afryki spłacą będzie sukces, jak nie to My to sfinansujemy. Jak URSUS zacznie stawiać odlewnię i centra obróbkowe to mu przyklasnę, narazie widzę majstersztyk finansowy i umiejętność korzystania z informacji. Ale i tak dobrze bo w polskich rękach, więc pozdrawiam i życzę sukcesów.
  • T.B. 2016-12-30 00:10:55
    @djp. Słyszałeś może o Tesli. Ich najnowsze modele mają zasięg 400-500 km, a stacje szybkiego ładowania naładują akumulatory w kilkanaście minut.
    Co do Ursusa. Więcej tam bujania w obłokach niż jakiejś większej innowacyjności. Prezes Zarajczyk ma marzenia, na które chce wyciągnąć dotacje. Ursus staje się firmą, która robi wszystko. Za pewien czas może pojawią się lodówki ursus. Moim zdaniem należy skupić się węższej specjalizacji i ją rozwinąć. Niech zaczną wreszcie produkować ciągniki, a nie wyłącznie składać. Żeby przynajmniej 60% produktu finalnego było produkowane u nas.
  • djp 2016-12-29 14:14:59
    Kibicuję Ursusowi, ale .... musi on, moim zdaniem, poczekać z tym projektem aż pojawią się akumulatory o odpowiedniej pojemności. Tak mniej więcej 10 razy takiej, jak obecnie dostępne, przy założeniu mniej więcej takiej samej wagi i gabarytach. Stworzenie ich przekracza zdolności finansowe Ursusa wielokrotnie. Dlaczego tak uważam - bo ciągnik musi mieć zdolność pracy minimum 10 godzin dziennie bez ładowania. A to daje akumulator o pojemności od około 800kWh (ciągnik mały) do około 2000 kWh (ciągnik duży). Dla porównania elektryczny samochód o zasięgu około 150 km ma akumulatory o pojemności około 80 kWh. I ładuje się go kilka godzin. No życzę powodzenia.
  • rol-mz 2016-12-29 09:19:20
    No to co, wstawią do 80ki elektryka z autobusu i poupychają kwasiaków gdzie się da pam pam para pam i oto jest C380e czy tam E380. Nikt tego nie kupi więc nawet nie trafi do sprzedaży, no ale będzie co postawić na targach... Tyle, że znów wcisną go pomiędzy jakiegoś szrota na afrykańskie rynki a zamiatarkę i nikt go nie zauważy ;/ Przykro to mówić ale nasza ciągnikowa duma póki co nie opanowała zbyt dobrze sztuki konwencjonalnych ciągników... no chyba, że taki jest plan aby mieć naćkane modeli 70-100 KM to fakt, tu Ursus bije na głowę nawet Same...
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.102.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!