PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ursus i Zetor znowu razem?

Ursus i Zetor znowu razem? Znowu razem? Fot. ArT

Czy po latach historia zatoczy koło i Ursus oraz Zetor znowu zagrają w jednej drużynie? Ursus ogłosił, że podjął rozmowy o współpracy z Zetorem.



Notowana na giełdzie spółka Ursus S.A. dnia 2 października br. podała w komunikacie, że podpisała umowę poufności (Non-Disclosure Agreement) ze spółką Zetor a.s. Rozpoczęte rozmowy dotyczą potencjalnej współpracy międzynarodowej oraz wspólnych działaniach inwestycyjnych, a podpisanie powyższej umowy jest początkiem realizacji strategii budowy aliansu producentów ciągników w Europie Środkowo-Wschodniej.

Ursus ostatnio nie notuje dobrej passy: duża strata i spadek przychodów w I półroczu 2018 roku spowodowane m.in. niską sprzedażą w kraju. Brak zapowiadanego od lat układu przeniesienia napędu Vigus i ciągników wyższych mocy też nie poprawiają kondycji polskiej firmy.

Akcje spółki Ursus S.A. zareagowały lekkim wzrostem w odpowiedzi na podaną informację o podpisaniu ww. umowy.

Ursus i Zetor to jedni z "ostatnich mohikaninów" na rynku niezależnych producentów ciągników w Europie. Może to jest jakiś pomysł na przyszłość dla obu znanych i zasłużonych marek dla rolnictwa światowego. 

A Wy co o tym sądzicie?

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (29)

  • Młody Rolnik 2018-10-10 15:39:08
    Oprócz Ursusa silnik Perkinsa z Common Rail montuje Hattat Landini , McCormick TYM.
    Wcześniej silniki Perkinsa montowała większość producentów w Europie- MF Renault Ursus Case Landini McCormick . Silnik można kupić niekoniecznie Perkins są inni producenci- Kohler Cummins Deutz Sisu Ewidentnie podatki podnoszą koszty produkcji ciagników. Niby mamy najtańszą siłę roboczą, ale nie mamy infrastruktury hutniczej - odlewni. Wszystko kupujemy gotowe. Jakość materiałów jest nie najgorsza ale wszędzie widać oszczędności. To , że Ursusa nie kupiła Mahindra to wg mnie błąd. Teraz bedą się kopać z koniem. Ursus nie ma zasadniczo nic do zaproponowania opróćz marki. Hindusi będą kupować marki w Europie bo będą walczyć o rynki zbytu dla swoich produktów. ITM - w Serbii juzkupili kupili też turecką markę Armatrac należaca do firmy Erkunt . Globalizacja postepuje - zostana tylko najsilniejsi. w korei TYM wchłonął już Bransona. Albo z kims połaczymy siły , albo firma na stałe zniknie z rynku pytanie tylko jaką drogę obrać. Ja bym sie specjalizował w ciagnikach małych 35-100 KM i 100 do 220 KM. wyspecjalizował się w nich mocno. plus komunalne ciągniki i ogrodnicze.
  • Majster 2018-10-09 09:58:03
    Zgadzam sie Zetor narzeka na sprzedaż ciągników o wiekszych mocach od 110 do 180 KM na sredniej wielkości gospodarstwa. Na zachodzie nie maja szans a u nas sa popularni Ursus da znaczek i w swoich sieciach dystrybucyjnych wypusci z 5 modeli. Ewentualnie sprzedadza taniej niż ZF lub Carraro tą skrzynie biegów Zetorowi.
  • the_Observer 2018-10-06 10:44:08
    Ursus zacznie sprzedawać niektóre modele Zetora brandowane ligo z niedźwiadkiem, w zamian za co udostępni swohe bazy montażowe i kanały sprzedaży w Afryce. Ot i cała umowa.
  • erg 2018-10-06 05:11:34
    a co z ursusem na ogniwa paliwowe -znaczy wodor=prąd- dla mnie rewelacja -zrobcie to!!! moment max .od zera moc okrutna ,nie slychac tego etc
  • Karol 2018-10-05 19:26:44
    Kurka wodna!
    Normalna sprawa
    Ursus nie potrafi zrobic ciegnika w okolicy 150-200 km
    Taka prawda a tego najwicej schodzi a mali coraz biedniejsi to gdzie tu szukac rozwoju firmy
    • Jaki 2018-10-05 20:34:29
      Dokładnie w punkt, I maja problem z wprowadzaniem nowych technologii, o Vigusie mowia lata, jednak tylko mowia, a w sprzedazy tego brak...
    • bartosz 2018-10-06 07:25:44
      nie umie,albo nie chce,zrobi tak jak z małymi ciągnikami z chin,i dadzą swoje logo,
    • Miro 2018-10-06 10:51:02
      80 KM robią? Robią. A co to za różnica kupić silnik 80 KM i skrzynie od Carraro pod ten silnik a kupić 120 KM i skrzynie pod ten silnik? Oni tego nie projektują, nawet sprzęgła im dobiorą za granicą z gotowych katalogów z otworami pod montaż popularnych silników. Pozostaje dokupić w Chinach parę drobnostek, lusterka itp. usmarkać kabinę, albo znów kupić i ciągnik gotowy... To nawet nie jest problem wyważania drzwi, bo ich nie ma wystarczy przejść przez pustą futrynę i działać (jak się ma kasę)... Więc sprawa jest chyba oczywista, czegoś brakuje. Albo kasy albo chęci.
      • Jaki 2018-10-06 23:21:26
        Z większymi ciagnikami jest taki problem ze musza spelniac wiecej wymogow...
      • Miro 2018-10-07 19:43:35
        No i? Czołowi producenci nie mają adekwatnych komponentów w swojej ofercie? Mają, brać co ma homologacje i składać klocki.
  • Aktis 2018-10-05 17:48:34
    Zastanawia mnie tylko co ursus może zaoferować zetorowi? Znaczek i ewentualnie montowanie, czy coś jeszcze?
  • Krzysiek 2018-10-05 13:35:07
    ja juz jesyem zmeczony yymi fuzjami po to aby wyciagnac kase od nabywcy
  • Czytelnik 2018-10-05 13:15:30
    Most Carerro silnik John deere skrzynia Zf instalacja Bosch nazwa zetor albo Ursus i dotego jakąś przystępną cenę
  • nika 2018-10-05 10:45:59
    no jakby połączył tych kilku srodkowo-europejskich producentów ciągników to mogłoby powstać coś ciekawego bo MTZ (ma silniki deutza ponoć w niektórych modelach) Ursus i zetor to tak patrząc dużo ciągników do mocy max 140-150KM, teraz dodajmy fabrykę ZTSa w Brnie i HTZ/charkowca na Ukrainie (też gdzieś widziałem że silniki zachodnie). I to byłby alianz i fajny zakres mocy bo od 30-40KM do ponad 300 ;)
  • wujo stasiu 2018-10-05 10:28:35
    no w koncu bendom robic jak kiedys bylo
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.15.20
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!