Po rekordowych wynikach z 2014 r., spółka Ursus bardzo dobrze rozpoczęła rok 2015. Skonsolidowane przychody grupy w pierwszym kwartale wyniosły 79,4 mln zł. tj. Wzrost o 141 proc. rdr (rok do roku) to pochodna głównie zwiększenia sprzedaży eksportowej o 407 proc. rdr w związku z realizacją kontraktu w Etiopii.

Do końca I kw. br. spółka zrealizowała łącznie pięć z sześciu transz pierwszej fazy kontraktu. Od stycznia do marca 2015 r. sprzedaż w kraju osiągnęła poziom 28,4 mln zł, tj. wzrost o 24 proc. rdr, wynik między innymi realizacji umowy z ZTM na dostawę 38 trolejbusów. Do 15 maja br. w ramach umowy spółka dostarczyła 33 trolejbusy.

- W I kwartale 2015 roku osiągnęliśmy skokowy wzrost przychodów – o 141 proc. – do poziomu 79,4 mln zł – oraz podwojenie zysku operacyjnego do poziomu 4,3 mln zł, dzięki czemu wypracowaliśmy 4,5 mln zł zysku netto, wzrost o 114 proc. rdr. Nasze wyniki pokazują, że strategia odbudowy polskiej marki Ursus przynosi znakomite rezultaty – komentuje Karol Zarajczyk, prezes Ursus S.A.

Od stycznia 2013 roku do marca 2015 roku spółka wprowadziła do oferty 10 produktów, w tym 8 nowych modeli ciągników o mocy 50-180 KM – najpopularniejsze ciągniki dla małych i średnich gospodarstw oraz na potrzeby branży leśnej, budowlanej i komunalnej. W br. spółka planuje wprowadzenie do oferty kolejnego modelu ciągnika Ursus o mocy 150 KM oraz rozwój oferty produktowej o ciągniki z zakresu mocy 50-60 KM w wersji bez kabiny.

Mimo spadku rejestracji ciągników w kraju w I kw. 2015 roku o 19 proc. (dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców), spółka odnotowała, od stycznia do kwietnia br., skokowy wzrost udziału rejestracji ciągników URSUS w ogólnej liczbie rejestracji z 1,9 proc. do 3,2 proc. Branżę ma wspierać zatwierdzony pod koniec zeszłego roku Program Rozwoju Obszarów