Nowy produkt opracowano w odpowiedzi na rosnące krajowe zapotrzebowanie na pojazdy ekologiczne w związku z unijnymi wymogami zielonego transportu.

- Przy obecnym poziomie zanieczyszczenia powietrza i ruchu kołowego w miastach autobusy ekologiczne to przyszłość w transporcie drogowym. W związku z wdrażaniem polityki zielonego transportu, oczekujemy zwiększonego popytu na tego typu autobusy w Polsce i innych krajach unijnych. Wierzymy, że naszym pojazdem zdobędziemy nie tylko Lublin czy inne polskie miasta, ale także perspektywiczne rynki Europy Zachodniej - mówi Karol Zarajczyk, prezes zarządu Ursus S.A.

Wprowadzenie do oferty spółki nowego pojazdu to efekt realizacji strategii rozwoju marki URSUS, w tym między innymi dywersyfikacji produktowej w oparciu o polską myśl technologiczną i krajowe zakłady produkcyjne. Autobus elektryczny URSUSA jest jednym z pierwszych projektów ośrodka badawczo-rozwojowego URSUS R&D, a jego produkcja będzie realizowana w zakładach spółki w Lublinie.

- Autobus elektryczny to kolejny produkt marki Ursus - po reaktywacji legendarnej serii ciągników C - którym potwierdzamy naszą konsekwencję w rozwoju firmy Ursus i pokazujemy pierwsze sukcesy w odbudowie polskiego centrum motoryzacji w Lublinie - podkreśla Zarajczyk.

Ursus Ekowolt - autobus elektryczny - jest zasilany bateriami litowo-jonowymi o łącznej pojemności 120 kWh. Autobus wyposażony jest w 4 pakiety wymiennych baterii do użycia przez 6 lat. Na jednym naładowaniu może przejechać około 200 km. Baterie będą ładowane na przystankach końcowych, na których zostanie zamontowana infrastruktura do tzw. szybkiego ładowania - w 15 minut można będzie naładować baterię w 80 procentach, co pozwoli na przejechanie kolejnych 100 km.

Pojazd ma 12 metrów długości, może przewieźć 70 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących.

Autobus elektryczny Ursusa wyróżniają innowacyjne rozwiązania techniczne, dobra cena oraz łatwość obsługi. Baterie są wymienialne i umieszczono je po bokach pojazdu na wysokości podłogi, a nie na dachu jak w przypadku konkurencyjnych marek. Dzięki temu jest do nich łatwy dostęp, co pozwala na szybką wymianę zasilania - dodaje prezes Zarajczyk.