Podejmowane dzisiaj decyzje rolników o zakupie japońskich ciągników raczej dzisiaj nikogo już nie dziwią. Ale jeszcze kilka lat temu były one w Polce mało komu znane i figurowały daleko poza czołówką najlepiej sprzedających się marek.

Dzisiaj wiemy, że pomarańczowe maszyny sprawdzają się w polskich realiach. Potwierdzają to przede wszystkim rolnicy używający tych ciągników od kilku lat.

W sprzedaży ciągników Kubota bardzo dużo zmieniło się po 2012 r., kiedy dystrybucja marki przeszła z rąk firmy Marubeni Machinery Distribution Poland Sp. z o.o. do bezpośredniego przedstawicielstwa z siedzibą w Niemczech Kubota Corporation. Ceny ciągników i części zamiennych spadły, co w połączeniu z dobrymi opiniami o maszynach i skutecznym marketingiem firmy przełożyło się na znaczące wzrosty sprzedaży.

Po pierwszym półroczu 2014 r. marka jest na czwartym miejscu ze sprzedażą w wysokości 695 sztuk. To co wyróżnia ciągniki Kubota to przede wszystkim stosunkowo prosta konstrukcja, solidne wykonanie, dobry komfort pracy oraz... kilka nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych.

Niezawodna Kubota L5040

Kubota L5040 to w ostatnich miesiącach model najchętniej wybierany przez rolników spośród modeli wszystkich marek. Ciągnik docenili przede wszystkim właściciele sadów.

Mimo niewielkiej mocy - 52 KM, jednostka napędowa to czterocylindrowiec z własnej fabryki (w żadnym ciągniku rolniczym Kuboty nie zastosowano silnika 3-cylindrowego), co może mieć znaczenie dla długiej żywotności jednostki.

Cztery cylindry i wałki wyrównoważające skutkuje dobrą kulturą pracy. Silnik jest turbodoładowany, zasilany mechanicznym wtryskiem paliwa.

Za przeniesienie napędu na koła odpowiada 16-stopniowa przekładnia z mechanicznym rewersem umieszczonym z lewej strony kierownicy. Prędkość maksymalna ciągnika to 30 km/h. Atutem dla wielu użytkowników jest standardowe wyposażenie w biegi pełzające, umożliwiające poruszanie się z prędkością od 200 m/h.

Zmiana biegów w Kubocie L5040 przebiega poprawnie. Przyzwyczajenia wymaga jedynie usytuowanie dźwigni biegów z lewej strony siedziska.

W kabinie jest sporo miejsca, nie zabraknie go także dla osób o wzroście 1,9 m. Widoczność jest dobra, a pod nogami znajdziemy niewielkie wybrzuszenie tunelu. Jeśli chodzi o komfort i przede wszystkim wyciszenie - tu Kubota wypada średnio. Twarde plastiki i brak tłumiącej tapicerki na błotnikach i pod siedzeniem na pewno są praktyczne w użytkowaniu, ale obniżają komfort pracy. W obecnie oferowanych modelach producent zadbał o wykończenia wyciszające wnętrze.