Autor: AGCO

Światowa premiera prototypu nowego modelu ciągnika nastąpi w dniach 30 czerwca - 1 lipca 2010 r. na wystawie rolniczej Borgeby Faltdager w Szwecji

Valtra będąca w grupie AGCO i AGCO SISU POWER, przeprowadza próby nowego ciągnika w Szwecji. Bez wprowadzania jakichkolwiek zmian w oryginalnym silniku Diesla, 70 do 80 proc. energii pochodzi z biogazu.

Silnik na podwójne paliwo pracuje podobnie jak silnik Diesla. Gaz wtryskiwany jest razem z powietrzem wlotowym, a spalanie następuje w chwili wtrysku do cylindra niewielkiej ilości oleju napędowego. W przypadku braku biogazu silnik może pracować na samym oleju napędowym.

Valtra N101 ma moc 110 KM i jest wyposażony w ładowacz czołowy i przedni TUZ z WOM-em. Ciągnik jest przeznaczony do wszelkich prac rolniczych w gospodarstwach, przedsiębiorstwach komunalnych i w usługach, wszędzie tam gdzie istnieje możliwość tankowania biogazu podczas wykonywania prac.

Butle z biogazem zamontowano w bezpiecznym miejscu, po prawej stronie podwozia, a cała instalacja wykonana jest zgodnie z odpowiednimi normami UE dotyczącymi pojazdów mechanicznych.

Pojemność butli na biogaz w pierwszym modelu testowym wynosi 170 l, co przy ciśnieniu 200 bar odpowiada około 30 litrom oleju napedowego. W typowych zastosowaniach wystarcza to na 3 do 4 godzin pracy.

Jari Rautjärvi, Dyrektor zarządzający Valtra wyjasnia: - W ciągniku Valtra na biogaz zastosowano najnowsza technologie zgodna z aktualnym stanem wiedzy w tym zakresie. Zarówno silnik Diesla jak i system wtrysku gazu posiadają swój własny elektronicznie sterowany system bezpośredniego wtrysku paliwa, który zapewnia optymalizacje składu mieszanki biogazu i oleju napedowego.

Prezentowany ciagnik wykonany został przez firmę Valtra przy współpracy z Afcon Oy, Alt-Control Oy, RAP Clean Air Systems, Turku University of Applied Sciences oraz Ecocat Group. Siostrzana spółka firmy Valtra AGCO SISU POWER Genpowex była równie zaangażowana w ten projekt i pomagała przy opracowaniu generatora na podwójne paliwo. 

 - Innowacyjna technologia AGCO przynosi także korzyści dla środowiska naturalnego. Nasze wiodące technologie transmisji napędu oraz zmniejszają emisje spalin oraz hałasu, poprawiając jednocześnie efektywność spalania paliwa. Ciągnik nowego pomysłu jest świetnym przykładem pokazującym, jak wykorzystywać paliwa ulegające biodegradacji i olej napędowy w realnych zastosowaniach na świecie – powiedział Richenhagen.

źródło: farmer.pl/AGCO