Ciągnik Valtra T234 prowadził wielokrotny rajdowy mistrz świata Juha Kankkunen. Prędkość 130.165 km/h została osiągnięta w warunkach zimowych na zamkniętym pasie autostrady w północnej Finlandii.

Pobicie dotychczasowego rekordu było możliwe dzięki zamontowaniu na ciągniku Valtra T234 pierwszych na świecie opon zimowych przeznaczonych dla traktorów: Nokian Hakkapeliitta TRI (440/80R28 151D i 540/80R38 167D).

- Robiłem wcześniej testy prędkości kilkoma samochodami. To była pierwsza próba ciągnikiem i od razu mamy rekord świata! Ciągnik i opony współpracowały bardzo dobrze pomimo trudnej pogody - mówi Juha Kankkunen.

Producent opon Nokian rozszerzył gamę opon zimowych o produkty przeznaczone do ciągników, prezentując opony Hakkapeliitta TRI wiosną 2014 r. Bieżnik opon Hakkapeliitta TRI jest zaprojektowany do jazdy po zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni.

Jazda w tych warunkach przy dużej prędkości wymaga ekstremalnie stabilnych i płynnie pracujących opon. Fabryka Nokian Tyres jest pierwszym producentem, który już ponad 10 lat temu wprowadził opony klockowe dla ciągników rolniczych.

Próba bicia rekordu odbyła się 19 lutego br. w Vuojärvi, 20km od miasta Sodankylä w kierunku Rovaniemi, w Finlandii. Całkowita długość odcinka pomiarowego wynosiła 2330 m, na potrzebę rekordu mierzony był odcinek 50-metrowy.

Księga Rekordów Guinnessa określa szczegółowe zasady bicia rekordu prędkości dla najszybszego ciągnika. Czas przejazdu dla ciągnika przez 50 metrowy odcinek pomiaru prędkości jest mierzony w obu kierunkach. Światowy rekord jest średnią tych dwóch pomiarów. Przejazd odbywa się z lotnego startu a maksymalny dopuszczalny czas na osiągniecie rekordu to tylko jedna godzina.

Podobał się artykuł? Podziel się!