Nagrodzona złotym medalem targów Agrotech Valtra HiTech N103 H5 to przedstawiciel trzeciej generacji ciągników Serii N. Maszyna jest napędzana silnikiem AGCO Sisu Power. Dodatkowym elementem pozwalającym na spełnienie obowiązującej normy spalin jest układ SCR oraz systemem recyrkulacji schłodzonych spalin CEGR.Czterocylindrowy silniki AGCO Sisu Power jest teraz wyposażony w głowicę z czterema zaworami na cylinder.

Zupełnie nowym rozwiązaniem w tym typoszeregu ciągników jest zastosowanie przekładni HiTech 5, stosowanych przez Valtrę dotychczas tylko w ciągnikach o większej mocy.

-Jest to analogiczne rozwiązanie jak przekładnia Versu, która jest tak samo wyposażona w 5-stopniowy powershift. W Valtrze N ta przekładnia jest jednak mniejsza i lżejsza - wyjaśnia Bogdan Rachwał, dyrektor AGCO Sp. z o.o. z Paczkowa.

5-stopniowy powerschift umożliwia płynne przełączanie pięciu biegów w jednym zakresie bez użycia sprzęgła i zmianę prędkości aż o 128 proc.

- Oprócz tego,poszczególne 4 zakresy biegów można zmieniać bez użyciapedału sprzęgła, a więc od zera do prędkości maksymalnę można rozpędzić ciągnik bez użycia sprzęgła. Daje to wrażenie jazdy ciągnikiem z przekładnią bezstopniową - dodaje szef AGCO na Polskę.

Wszystkie ciągniki nowej serii N HiTech, są budowane w oparciu o zasadę „Valtra á la carte", czyli indywidualnego doboru zamówionej maszyny przez nabywcę. Na przykład, jeśli klient zamówił przedni TUZ z wałkiem odbioru mocy, sprzęt do prac leśnych z ochroną zbiornika paliwa i kabinę leśną lub też kabinę o zwiększonym polu widzenia SVC do prac komunalnych, wyposażenie to jest montowane w fabryce a nie u dealera.