Nowe ciągniki to dwa modele oznaczone symbolami A83 i A93. Ich trzycylindrowe, turbodoładowane silniki generują moc kolejno: 88 i 101 KM. Jednostkę napędową Serii A stanowi silnik AGCO Sisu Power o pojemności 3,3 litra z układem wtrysku paliwa CommonRail.

Zastosowanie sprzęgła wiskotycznego napędu wentylatora i wtrysku CommonRail oznacza cichszą pracę i niższe zużycie paliwa. Ponieważ silnik sterowany jest elektronicznie, jako wyposażenie opcjonalne będzie dostępny tempomat.

Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych do nowej serii jest sterowana elektrohydraulicznie przekładnia HiTech. Płynna i precyzyjna zmiana kierunku jazdy jest szczególnie przydatna podczas pracy z ładowaczem czołowym, ale przydaje się też przy pracach podwórzowych i na uwrociach.

Zintegrowany z dźwignią zmiany kierunku hydrauliczny hamulec ręczny zapewnia wygodę obsługi, jaka do tej pory była dostępna tylko w większych modelach.

Poza elektronicznie sterowaną przekładnią modele z Serii A otrzymają też przekładnię WOM z dwoma zakresami prędkości i hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Włączanie wałka odbywa się łagodnie, aktywowane jest klawiszem, a układ hydrauliczny zapewnia płynne załączenie napędu. Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są przyciski sterowania na tylnych błotnikach.

W ciągnikach zastosowano również dodatkowe układy elektroniczne do sterowania podnośnikiem tylnym i układem napędowym. Dostępna jako wyposażenie dodatkowe tablica wskaźników Proline prezentuje szeroki zakres informacji o pracy ciągnika.

Poprawie komfortu pracy służy nowa kabina z obniżonym poziomem hałasu, podwieszane pedały, elektroniczne sterowanie sprzęgła i pedału gazu (ułatwiające pracę, nawet w ciężkim obuwiu roboczym) i szersze wejście do kabiny. Zwiększono także zakres regulacji kierownicy i fotela.

Pomimo licznych nowych funkcji podstawowa koncepcja Serii A pozostaje niezmieniona. Nadal ma to być ciągnik niezawodny, oszczędny, lekki i wszechstronny. Spód traktora jest nadal płaski, nie zmniejszono także prześwitu. Zbiornik paliwa jest wykonany ze stali i wbudowany w ramę pośrednią, ale został powiększony. Dostępne są również modele z przednim TUZ-em i WOM-em oraz obniżonym dachem.

Ciągniki Serii A z elektrohydraulicznie sterowaną przekładnią otrzymują oznaczenie HiTech, podobnie jak modele Serii N i T z tą funkcją. Tradycyjne modele ciągników Serii A pozostaną dostępne pod nazwami A72, A82 i A92 Classic.

Podobał się artykuł? Podziel się!