PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Valtra z biogazem i SCR

Valtra z biogazem i SCR

Autor: farmer.pl/Karol Hołownia

Dodano: 05-01-2012 11:05

Tagi:

Valtra T133 Dual Fuel to pierwszy ciągnik łączący napęd biogazem z technologią redukcji spalin SCR.



Valtra T133 Dual Fuel to kontynuacja projektu Valtry z technologią zasilania silników biogazem. Pierwszy model zasilany biogazem – czterocylindrowy N111 HiTech – został zaprezentowany latem 2010 roku. Napędzany biogazem N111 okazał się sukcesem już na etapie testów, dlatego Valtra zdecydowała się przystąpić do dalszych prac nad tą technologią i zastosować ją w innych modelach.

T133 Dual Fuel jest zasilany 6-cylindrowym silnikiem napędzanym biogazem i olejem napędowym. W trybie biogazu około 83 proc. mocy jest wytwarzanych przez gaz, a 17 proc. przez olej napędowy lub biopaliwo. Do rozpoczęcia spalania biogazu wymagany jest wtrysk do cylindrów niewielkiej ilości oleju napędowego. Jako paliwo można zastosować również gaz ziemny.

W trybie oleju napędowego, silnik pracuje tak jak tradycyjna jednostka wysokoprężna. Silnik na podwójne paliwo jest nie tylko bardziej elastyczny, niż silniki napędzane samym gazem, ale również znacznie bardziej wydajny.

Wszystkie ciągniki z tego segmentu od 2012 r. muszą być wyposażone w układ SCR lub podobną technologię oczyszczania emisji spalin. Układ SCR wtryskuje płyn AdBlue do spalin, redukując w ten sposób emisję do poziomu określonego w najnowszej normie Tier 3b.

Zasilane biogazem ciągniki T133 i N111 marki Valtra są podobne do tradycyjnych ciągników pod względem parametrów, wyposażenia i wydajności. Koszt paliwa w ciągnikach na biogaz jest o 10-40 proc. niższy niż w przypadku standardowych ciągników.

Zbiorniki na gaz umieszczono w bezpiecznym miejscu w ramie ciągnika. Mogą one pomieścić 170 litrów gazu przy ciśnieniu wynoszącym 200 bar. Taka ilość odpowiada około 30 litrom oleju napędowego i wystarcza na od 3 do 5 godzin pracy. W razie potrzeby można również z łatwością zamontować dodatkowe zbiorniki na paliwo. Ciągniki te mieszczą również 165 litrów oleju napędowego oraz 27 litrów płynu AdBlue, tak jak w przypadku standardowych modeli. Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • rolnik 2012-01-06 23:13:42
    od 3 do 5 godzin? Drugi zbiornik? co z tego ja nie widzę pracy ciągnikiem i wracania do domu po 6 godzinach bo trzeba zatankować maszynę. Niewypał valtry, ale za to koszty zredukowania o 10% to już coś a 40 to raczej nie możliwe. Myslę, że góra 25%
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.163.181
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!