Valtra T133 Dual Fuel to kontynuacja projektu Valtry z technologią zasilania silników biogazem. Pierwszy model zasilany biogazem – czterocylindrowy N111 HiTech – został zaprezentowany latem 2010 roku. Napędzany biogazem N111 okazał się sukcesem już na etapie testów, dlatego Valtra zdecydowała się przystąpić do dalszych prac nad tą technologią i zastosować ją w innych modelach.

T133 Dual Fuel jest zasilany 6-cylindrowym silnikiem napędzanym biogazem i olejem napędowym. W trybie biogazu około 83 proc. mocy jest wytwarzanych przez gaz, a 17 proc. przez olej napędowy lub biopaliwo. Do rozpoczęcia spalania biogazu wymagany jest wtrysk do cylindrów niewielkiej ilości oleju napędowego. Jako paliwo można zastosować również gaz ziemny.

W trybie oleju napędowego, silnik pracuje tak jak tradycyjna jednostka wysokoprężna. Silnik na podwójne paliwo jest nie tylko bardziej elastyczny, niż silniki napędzane samym gazem, ale również znacznie bardziej wydajny.

Wszystkie ciągniki z tego segmentu od 2012 r. muszą być wyposażone w układ SCR lub podobną technologię oczyszczania emisji spalin. Układ SCR wtryskuje płyn AdBlue do spalin, redukując w ten sposób emisję do poziomu określonego w najnowszej normie Tier 3b.

Zasilane biogazem ciągniki T133 i N111 marki Valtra są podobne do tradycyjnych ciągników pod względem parametrów, wyposażenia i wydajności. Koszt paliwa w ciągnikach na biogaz jest o 10-40 proc. niższy niż w przypadku standardowych ciągników.

Zbiorniki na gaz umieszczono w bezpiecznym miejscu w ramie ciągnika. Mogą one pomieścić 170 litrów gazu przy ciśnieniu wynoszącym 200 bar. Taka ilość odpowiada około 30 litrom oleju napędowego i wystarcza na od 3 do 5 godzin pracy. W razie potrzeby można również z łatwością zamontować dodatkowe zbiorniki na paliwo. Ciągniki te mieszczą również 165 litrów oleju napędowego oraz 27 litrów płynu AdBlue, tak jak w przypadku standardowych modeli.