Rama została tutaj specjalnie wyprofilowana aby utworzyć miejsce na koło podporowe. Takie rozwiązanie ma przede wszystkim na celu obniżenie środka ciężkości podczas transportu.

Szerokość robocza pojedynczego korpusu jest regulowana hydraulicznie w zakresie 30-55 cm. Wszystkie dźwignie sterujące zostały ukryte wewnątrz korpusu ramy.

Ze wzgledu na współpracę pługów z coraz większymi i mocjeniejszymi ciągnikami, zwiększono również wytrzymałość pługa i zwalnianie systemu zabezpieczeń. Dlatego standardowo zabezpieczenie na pojedynczy korpus to teraz 1600 kg, regulowane na amortyzatorze hydraulicznym. Pierwszy korpus ma mocniejsze zabezpieczenie ze wzgledu na większy opór przy zagłębianiu się pługa.

- Cechą charakterystyczną tych pługów jest to, że przy 8 korpusach możemy zastosować ciągnik 300-konny. Jest to element, który często eliminuje niektóre pługi, które mają przy tej liczbie korpusów dopuszczalną moc np. 240-280 KM - wyjaśnia Artur Szymczak, dyrektor Kuhn Maszyny rolnicze.

Wysokość pod ramą to 80 cm, a rozstaw między korpusami sięga 102 cm. Konstrukcja pługa jest modułowa, co oznacza że możemy dołożyć lub odjąć korpus w razie konieczności. Przewody i dźwignie do zmiany szerokości pracy dołączonego korpusu znajdują się wewnątrz ramy. Oprócz bezstopniowej, hydraulicznej regulacji szerokosci roboczej korpusów, narzędzie jest dostępne również w wersji z mechaniczną regulacją skokową - za pomocą śrub.

Podobał się artykuł? Podziel się!