Znaczący wzrost zainteresowania polskich rolników marką John Deere jest efektem kilku czynników. Jednym z najważniejszych było wprowadzenie na początku 2010 r. ciągników serii 5M i 5E, które rolnicy obdarzyli dużym zaufaniem. Dzięki temu o ponad 170 proc. więcej zarejestrowano w Polsce nowych ciągników John Deere o mocy od 71 do 100 KM. Jest to największy przyrost w tym zakresie mocy wśród wszystkich marek, odnotowany w roku 2010.

Drugim powodem znaczącego przyrostu było osiągnięcie 69-proc. wzrostu rejestracji ciągników w zakresie mocy od 101 do 130 KM. Tutaj John Deere może pochwalić się trzecią pozycją na podium.

Ważnym segmentem ciągników były również kompaktowe ciągniki przeznaczone szczególnie do prac komunalnych, o mocy poniżej 70 KM. Udział tych maszyn wzrósł o ponad 250 proc. w porównaniu do roku poprzedniego (z 40 do 140 sztuk).

Z danych SAMAR wynika, że John Deere osiągnął najwyższy przyrost udziału w rynku wśród wszystkich marek zachodnich oferowanych w Polsce w 2010 roku. Wzrost udziału w rynku tej marki podniósł się o ponad 5 proc. Warto dodać, że marka jest od ponad 10 lat liderem w sprzedaży ciągników rolniczych w takich krajach jak: Francja, Wielka Brytania, Hiszpania oraz Niemcy.

Według Tomasza Szczęsnego, dyrektora sprzedaży John Deere Polska, dalsze wzmacnianie pozycji marki na polskim rynku ma następować przez ciągłe poszerzanie oferty prostych ciągników o mocy do 130 KM. Ważnymi elementami będą też: promowanie wiedzy nt. wykorzystania wysokowydajnych maszyn John Deere (Akademia Polowa, Akademia Kombajnowa, szkolenia dla operatorów) oraz promocja systemów rolnictwa precyzyjnego i jeszcze większy rozwój doświadczenia dealerów, a szczególnie obsługi serwisowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!