Nowy Kodiak 700 ma komfortowo niską kanapę i kompaktowe nadwozie, łatwe we wsiadaniu i zsiadaniu. Maszyna jest napędzana całkowicie nowym silnikiem DOHC o pojemności skokowej 708 cm3, zestrojonym pod kątem płynności rozwijanego momentu obrotowego.

Nietuzinkowy pojazd ATV: Kodiak 700, jest w pełni przygotowany do służby w gospodarstwie rolnym, leśnictwie czy też w zastosowaniach przemysłowych. W skład jego wyposażenia wchodzi m.in. sprawdzona automatyczna skrzynia przekładniowa Yamaha Ultramatic oraz przyjazny dla użytkownika, sterowany mechanicznie system napędu 2WD/4WD.

Z myślą o wyższym komforcie i ograniczeniu wysiłku kierowcy podczas jazdy, wersje z elektronicznym wspomaganiem kierownicy EPS oraz topowa seria limitowana EPS SE są wyposażone w elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS), przy czym EPS SE dodatkowo również w napęd Yamaha On-Command umożliwiający wybór trybów 2WD/4WD lub 4WD z blokadą dyferencjału za pomocą dedykowanego przycisku.

Wszystkie wersje posiadają otwarty bagażnik przedni i tylny o łącznej nośności 140 kg (nie licząc ciężaru kierowcy). Kodiak 700 może ciągnąć przyczepę o masie 600 kg, również w terenie trudnodostępnym dla większości konwencjonalnych pick-upów 4x4 czy ciągników.