Autor: kh

Autor: kh

Autor: kh

Opis: Dariusz Porzuczek, dyrektor handlowy Wielton Agro

Kryzys w transporcie spowodował, że firma przestawiając części linii produkcyjnych, zaczęła produkować również przyczepy rolnicze.

Jak się okazuje, decyzja okazała się „strzałem w dziesiątkę”. Rok 2009 zamknął się sprzedażą w ilości 255 sztuk, w tym roku do końca marca spłynęło już około 500 zamówień. – Zgodnie z danymi CEPIK, w 2009 r. zajęliśmy trzecie miejsce w udziale w rynku krajowym. Nie ukrywam, że w wejściu na rynek pozwolił nam na pewno „brand”, który reprezentujemy od lat Do końca roku planujemy zwiększyć obrót na przyczepach rolniczych do 30 mln zł – powiedział 15 kwietnia podczas spotkania z dziennikarzami Dariusz Porzuczek, dyrektor handlowy Wielton Agro. - Celem na 2010 r jest przede wszystkim podniszczenie jakości wyrobów i optymalizowanie produkcji – dodał.

 Ubiegłoroczna oferta obejmowała linię przyczep dwuosiowych z obrotnicą oraz 2- i 3-osiowe platformy do przewozu balotów. Teraz doszła gama przyczep typu tandem o ładownościach: 6; 8; 10; 12 i 14 ton, wyposażonych w identyczne platformy jak w konstrukcjach z obrotnicą. Wszystkie maszyny mają bogate wyposażenie standardowe i sporo możliwości wyposażenia dodatkowego. 

Oprócz tego w sprzedaży znalazły się przyczepy skorupowe: rolnicze z wysokimi burtami o kubaturze 24 m3 oraz budowlane o pojemności 15 m3. Obydwie konstrukcje przystosowane są do przewozu ładunków o masie 18 ton.

Ciekawostką są wózki Dolly, które umożliwiają podczepienie standardowych naczep samochodów ciężarowych do ciągnika rolniczego. Wózki (1- lub 2-osiowe) mają m.in. przetwornicę prącu 12/24 V, hamulce EBS, własną hydraulikę. Tego typu rozwiązania są popularne w niektórych krajach zachodnich i skandynawskich.

Zupełną nowością są wozy asenizacyjne o pojemnościach 7, 10 m3 (wkrótce 14 m3). W Instytucie Techniczno-Przyrodniczym w kłudzienku trwają również prace badawcze na prototypach rozrzutników (9 i 13 ton), które w ofercie znajdą się prawdopodobnie jesienią tego roku. W fabryce trwają również końcowe prace nad 20-tonową, 3-osiową przyczepą z obrotnicą. 

Źródło: farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!