Ciągniki, kombajny, ładowarki teleskopowe, opryskiwacze, sieczkarnie, wozy paszowe to maszyny rolnicze, które bez paliwa pracować nie będą. To oczywiste. Wraz ze wzrostem liczebności parku maszynowego w gospodarstwie rośnie również zapotrzebowanie na paliwo. Stosowanie beczek i kanistrów do jego przechowywania to najczęstsza metoda. Ma jednak swoje wady, np. beczki są nieporęczne, mają ograniczoną pojemność, która zmusza gospodarza do częstych wycieczek na stację paliwową. Ten problem może być wyjątkowo uciążliwy w gospodarstwach wielkoobszarowych.

Zbiornik z dystrybutorem
Naprzeciw temu problemowi wyszło kilka firm produkujących przenośne zbiorniki na paliwo. Jedną z nich jest Titan Eko (www.titaneko.pl), która w swojej ofercie ma przenośny zbiornik Fuelmaster (z języka angielskiego – mistrz paliwa). Ddostępny jest on w trzech pojemnościach: 1200, 2500 i 5000 l. Są to zbiorniki dwupłaszczowe (obrazowo można je opisać jako zbiornik w zbiorniku). Taka konstrukcja to podwójna ochrona przed przeciekaniem i wydostawaniem się niemiłego zapachu oleju. Estetyczne wykończenie i spokojny ciemnozielony kolor sprawiają, że Fuelmaster może świetnie wkomponować się w krajobraz gospodarstwa. Zbiorniki firmy Titan Eko przystosowane są bowiem do przechowywania paliwa na zewnątrz budynków. Nie zachodzi więc konieczność wydzielenia określonej powierzchni w garażu czy innym pomieszczeniu. Zima czy lato – temperatura nie ma wpływu na trwałość zbiornika (według producenta Fuelmaster posiada odporność na ekstremalnie niskie i wysokie temperatury). Płaszcz zbiornika jest również odporny na uszkodzenia mechaniczne i promieniowanie słoneczne (ma stabilizator UV). Nie wymaga konserwowania, nie koroduje, a nawet nie traci koloru.
Największy zbiornik o pojemności 5000 l wymaga 6 m2 po-wierzchni (jest wysoki na 2,38 m, pozostałe zbiorniki mają wysokość 1,85 m), mniejszy potrzebuje już 3,6 m2, najmniejszy zmieści się na niecałych 2,4 m2. Z racji niemałych rozmiarów przenoszenie zbiornika może odbywać się tylko za pomocą wózka widłowego, ładowarki teleskopowej lub dźwigu. Jednak dzięki możliwości transportu zawsze można zmienić jego miejsce.