Jest to lokomobila z parowym silnikiem jednocylindrowym o mocy 20 KM. Maksymalna prędkość jazdy wynosi 10 km/h. Wymiary: wysokość 305 cm, szerokość 260 cm, długość 530cm. Waga własna bez wody 6500 kg. Kocioł na wodę o pojemności ok. 1800 l i maksymalnym, dopuszczalnym ciśnieniu roboczym 16 atmosfer. Lokomobila jest odrestaurowana, w pełni sprawna technicznie, wymalowana w kolorach producenta na czarno-czerwony kolor.

Obecnie jest ona najstarszą całkowicie odrestaurowaną i czynną lokomobilą samobieżną w Polsce. Muzeum zakupiło ją od prywatnego kolekcjonera, dzięki wsparciu finansowemu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu „ Poszerzenie kolekcji zabytkowych lokomobil parowych" z programu „Kolekcje muzealne".

Lokomobile parowe są ważącymi kilka ton silnikami, trochę przypominającymi parowozy, które napędzały inne stacjonarne maszyny, np. w rolnictwie duże młocarnie. Rozkwit ich produkcji w Polsce i na świecie przypadał na lata drugiej połowy XIX i początek XX w. Obecnie są to bardzo rzadko spotykane obiekty zarówno w Polsce, jak i zagranicą.