Spoglądając na nowego Massey Fergusona z serii 3600, nie odnosi się raczej wrażenia, iż jest to szczyt konstruktorskiej fantazji. Trudno doszukać się tutaj elementów, które mogłyby przyciągnąć większą uwagę. Przyglądając się jednak bliżej, dochodzi się do wniosku, że tak naprawdę niczego nie brakuje, a wszystko łączy się w prostą, elegancką i funkcjonalną całość.

Seria 3600 obejmuje cztery modele ciągników: 3615 – 58 KM, 3625 – 68 KM, 3635 – 78 KM i najmocniejszy 3645 – 91 KM. Wszystkie jednostki napędowe zostały wyprodukowane przez firmę SisuDiesel. Są to oszczędne, trzycylindrowe silniki o pojemności 3,3 litra, turbodoładowane, a w najmocniejszej wersji dodatkowo wyposażone w chłodnicę powietrza, czyli intercooler.

MF_biegi.jpg

Autor: K. Hołownia

Opis: Większość mechanizmów i regulacji jest mechaniczna.

W zależności od rodzaju napędu zastosowano seryjnie dwa rodzaje przekładni. W ciągniku z napędem na dwa koła skrzynia biegów została synchronizowana i ma 12 przełożeń do przodu i tyle samo do tyłu. W ciągnikach z napędem na cztery koła przekładnia jest synchronizowana, nawrotna, z 24 biegami do przodu i 24 do tyłu, pozwalająca na rozwinięcie prędkości 40 km/h. Możliwe jest wyposażenie w przekładnię PowerShuttle, która pozwala na zmianę kierunku jazdy bez użycia pedału sprzęgła. Jego rolę spełnia przycisk „wysprzęglający”, umieszczony na dźwigni zmiany przełożenia. Godny uwagi i polecenia jest mechanizm SpeedShift. Pozwala on na zmianę dwóch przełożeń na każdym z biegów pod obciążeniem. Wystarczy naciśnięcie przycisku na dźwigni zmiany biegów i ciągnik momentalnie przyspiesza. Ponowne wciśnięcie guzika powoduje redukcję prędkości.