W ofercie John Deere szykuje się sporo zmian. Listopadowe targi Agritechnica będą miejscem premier kilkunastu nowych modeli maszyn i wielu zmodernizowanych. My prezentujemy je już teraz.

Ofensywa w ciągniki średniej mocy

Z nowinkami amerykańskiego koncernu mieliśmy okazję zapoznać się podczas przedpremierowej prezentacji "Zdecydowany krok naprzód", która odbyła się pod koniec sierpnia br. w Berlinie.

Wśród kilkunastu nowych produktów, istotnym punktem dla naszego rynku będzie z pewnością poszerzona paleta ciągników w zakresie mocy 80-120 KM. W ofercie John Deere znajdą się takie maszyny jak: druga generacja 5M, 4-cylindrowe 5E z m.in. zwiększonym udźwigiem podnośnika, 5G z niskoprofilowym modelem 5GL oraz modele 6R, 6M z ich nowymi, bardziej kompaktowymi odpowiednikami: 6RC i 6MC. - Jeszcze nigdy nie mieliśmy tak szerokiego wyboru ciągników w tym zakresie mocy. Duży wybór modeli ciągników 80-120 KM jest w Europie główną siłą napędową. Rynek Regionu II to sprzedaż rzędu 35 mln dolarów. To wartość bardzo ważna dla John Deere i wyznacza ona inspiracje do dalszych działań - mówi Christoph Wigger, wicedyrektor ds. sprzedaży i marketingu Deere & Company.

Ciągniki 6090MC, 6100MC i 6110MC są wyposażone w standardzie w sprawdzone przekładnie PowrQuad Plus oraz 4-cylindrowe silniki PowerTech PWX o pojemności 4,5 l pracujące w technologii jednopaliwowej. Za spełnienie normy spalin Stage 3b odpowiadają m.in. układ recyrkulacji spalin (EGR), turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT) i filtr spalin (katalizator utleniający DOC oraz filtr cząstek stałych DPF). Maszyny są bardziej kompaktowe od swojego "starszego rodzeństwa" - serii 6M. Rozstaw kół w 6MC wynosi 2,4 m, dzięki czemu mają one zyskać na uniwersalności.

W skład serii premium, czyli 6RC, wchodzą modele: 6090RC, 6100RC i 6110RC. 4,5-litrowe silniki tych maszyn są wyposażone w system inteligentnego zarządzania mocą. Ponadto znajdziemy w nich opcje wyposażenia dla rolnictwa precyzyjnego, takie jak: iTEC Basic, GreenStar oraz ISOBUS.

Przeniesienie napędu na koła, które mogą mieć rozmiar nawet 600/65R38, zapewniają do wyboru przekładnie powershift: PowrQuad Plus, AutoQuad Plus i AutoQuad Plus EcoShift.

Nowe ciągniki z serii 6RC i 6MC będą dostępne od listopada 2013 roku.