Serię uniwersalnych, 4-cylindrowych ciągników Forterra HD tworzą 3 modele o mocy od 127 do 147 KM. Z wykorzystaniem filtra DPF ciągniki spełniają wymaganą normę emisji spalin Euro IIIB.

W ciągnikach Zetor Forterra HD zastosowano znaną już skrzynię biegów oferującą 30 przełożeń do jazdy w przód oraz w tył. Nowością w układzie napędowym jest zastosowanie przedniej osi z układem amortyzacji i tłumienia drgań. Jest ona oparta na zawieszeniu wielowahaczowym. Jej producentem jest włoska firma Carraro.

Zmiany konstrukcyjne skutkują również zwiększeniem rozstawu osi ciągnika (w stosunku do modeli HSX jest on aż 17 cm dłuższy) oraz jego szerokości aż o 7,5 cm. W stosunku do poprzednich wersji ciągnik może pochwalić się również przednim WOM-em o większej mocy (blisko 120 KM).

Poza zmianami konstrukcyjnymi sporo nowości w Forterze HD czeka na nas w kabinie ciągnika. Mowa przede wszystkim o prawym panelu obsługowym, który został gruntownie przebudowany. Większość funkcji ciągnika sterowana jest elektronicznie. Na panelu znajdują się m.in. elementy do obsługi 4 par wyjść hydraulicznych, które są standardem dla Forterry HD.

Zmiany w designie ciągnika widać przede wszystkim po przednim oświetleniu. Po raz pierwszy zastosowano bowiem reflektory soczewkowe ze światłami drogowymi.

Standardowe ogumienie w nowych ciągnikach Zetror Forterra HD ma rozmiar 650/65 R38 z tyłu oraz 540/65 R 24 z przodu.

Podobał się artykuł? Podziel się!