Ursus C-380 pojawił się w ofercie firmy stosunkowo niedawno i z pewnością może tylko pozazdrościć popularności jaką cieszył się w 2014 r. Zetor Major 80. To jeden z najlepiej sprzedających się modeli czeskiego producenta, który w roku 2015 produkowany jest już tylko w wersji z silnikiem Deutza. Dotychczas do napędu tego modelu wykorzystywano 76-konny silnik Zetora i takie egzemplarze można jeszcze kupić u niektórych dilerów (cena katalogowa 96 770 zł netto). Aktualny model Majora 80 z silnikiem Deutza o porównywalnej mocy kosztuje 99 900 zł netto.

Propozycja Ursusa w postaci modelu C-380 jest tylko o 300 zł tańsza, ale podobieństw między tymi ciągnikami jest znacznie więcej. Każdy kto nieco bardziej zagłębi się w rozwiązania techniczne zastosowane w obu ciągnikach szybko zorientuje się, że w dużej części są to niemal identyczne konstrukcje.

Obie marki skorzystały z układu przeniesienia napędu włoskiej firmy Carraro (skrzynia biegów, tylny most, TUZ, przednia oś). Do dyspozycji operatora jest 12 biegów do przodu i do tyłu (cztery zsynchronizowane biegi główne + 3 zakresy) oraz mechaniczny rewers z wygodną dźwignią przy kierownicy. W obu przypadkach standardowe wersję mogą rozpędzić się do 30 km/h, ale Ursus oferuje również odmianę C-380M, która umożliwia jazdę z prędkością 40 km/h.

Zarówno Major 80 jak i C-380 mają te same parametry tylnego TUZ (udźwig około 2600 kg), w standardzie oba modele są wyposażane też w dwie sekcje hydrauliki zewnętrznej (ten sam wydatek pompy: 50 l/min. i maksymalne ciśnienie 18 MPa).

Bardzo zbliżone są również gabaryty obu maszyn. Rozstaw osi Ursusa wynosi 2255 mm, a jego masa 3370 kg. Zetor ma nieznacznie mniejszy rozstaw osi: 2210 mm i masę własną 3165 kg. Identyczne są jednak wymiary opon montowanych standardowo w obu ciągnikach.Właściwie tym co różni układy napędowe są silniki, choć tu również parametry są zbliżone. 4-cylindrowa jednostka napędowa Perkinsa 1104D IIIA stosowana w Ursusie ma poj. skokową 4,4 l i osiąga moc 75 KM przy 2200 obr./min oraz moment napędowy 307 Nm przy 1400 obr. min.

Zetor do napędu Majora stosuje obecnie znacznie mniejszy (poj. 2,9 l) 4-cylindrowy silnik Deutza (TCD 2.9 L4) o mocy 75,3 KM osiąganej przy 2200 obr./min. oraz uzyskujący maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1600 obr./min.