PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Zetor Major 80 kontra Ursus C-380

Zetor Major 80 kontra Ursus C-380

Autor: farmer.pl

Dodano: 01-03-2015 10:29

Tagi:

Każdy kto szuka nowego, niedrogiego ciągnika o mocy około 80 KM na pewno konfrontuje ze sobą oferty Zetora Majora i Ursusa C-380. Okazuje się że zaskakująco dużo je łączy.



Ursus C-380 pojawił się w ofercie firmy stosunkowo niedawno i z pewnością może tylko pozazdrościć popularności jaką cieszył się w 2014 r. Zetor Major 80. To jeden z najlepiej sprzedających się modeli czeskiego producenta, który w roku 2015 produkowany jest już tylko w wersji z silnikiem Deutza. Dotychczas do napędu tego modelu wykorzystywano 76-konny silnik Zetora i takie egzemplarze można jeszcze kupić u niektórych dilerów (cena katalogowa 96 770 zł netto). Aktualny model Majora 80 z silnikiem Deutza o porównywalnej mocy kosztuje 99 900 zł netto.

Propozycja Ursusa w postaci modelu C-380 jest tylko o 300 zł tańsza, ale podobieństw między tymi ciągnikami jest znacznie więcej. Każdy kto nieco bardziej zagłębi się w rozwiązania techniczne zastosowane w obu ciągnikach szybko zorientuje się, że w dużej części są to niemal identyczne konstrukcje.

Obie marki skorzystały z układu przeniesienia napędu włoskiej firmy Carraro (skrzynia biegów, tylny most, TUZ, przednia oś). Do dyspozycji operatora jest 12 biegów do przodu i do tyłu (cztery zsynchronizowane biegi główne + 3 zakresy) oraz mechaniczny rewers z wygodną dźwignią przy kierownicy. W obu przypadkach standardowe wersję mogą rozpędzić się do 30 km/h, ale Ursus oferuje również odmianę C-380M, która umożliwia jazdę z prędkością 40 km/h.

Zarówno Major 80 jak i C-380 mają te same parametry tylnego TUZ (udźwig około 2600 kg), w standardzie oba modele są wyposażane też w dwie sekcje hydrauliki zewnętrznej (ten sam wydatek pompy: 50 l/min. i maksymalne ciśnienie 18 MPa).

Bardzo zbliżone są również gabaryty obu maszyn. Rozstaw osi Ursusa wynosi 2255 mm, a jego masa 3370 kg. Zetor ma nieznacznie mniejszy rozstaw osi: 2210 mm i masę własną 3165 kg. Identyczne są jednak wymiary opon montowanych standardowo w obu ciągnikach.Właściwie tym co różni układy napędowe są silniki, choć tu również parametry są zbliżone. 4-cylindrowa jednostka napędowa Perkinsa 1104D IIIA stosowana w Ursusie ma poj. skokową 4,4 l i osiąga moc 75 KM przy 2200 obr./min oraz moment napędowy 307 Nm przy 1400 obr. min.

Zetor do napędu Majora stosuje obecnie znacznie mniejszy (poj. 2,9 l) 4-cylindrowy silnik Deutza (TCD 2.9 L4) o mocy 75,3 KM osiąganej przy 2200 obr./min. oraz uzyskujący maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1600 obr./min.

Nieco niższa wartość momentu obrotowego silnika zastosowanego w Zetorze i uzyskiwana przy nieco wyższych obrotach pozwala sądzić, że Ursus może być nieco elastyczniejszy przy niższych obrotach. Warto to jednak sprawdzić i porównać podczas jazd próbnych.

Obie jednostki są doładowane turbosprężarką, inne są jednak układy wtryskowe. Silnik Perkinsa z Ursusa zasilany jest pompą wtryskową, natomiast jednostka Deutza z Zetora ma układ wtryskowy common rail. Wynikają z tego inne koszty ewentualnych napraw - na ogół wtryskiwacze common rail są droższe i bardzie wrażliwe na jakość paliwa. Z kolei wysokociśnieniowy układ common rail pozwala uzyskać bardziej efektywne spalanie paliwa, a tym samym niższe zużycie paliwa. Jednak w tym przypadku trudno o porównanie tych parametrów.

Na korzyść Ursusa przemawia nieco obszerniejsza, czterosłupkowa kabina - w Zetorze ma ona 6 słupkową konstrukcję. Dodatkowo standardowa cena Ursusa C-380 obejmuje przednie obciążniki, za które u rywala trzeba dopłacić. W obu przypadkach jest możliwość założenia klimatyzacji, w Zetorze wymaga to dopłaty około 4 tys. zł, natomiast w Ursusie mniej, bo tylko 2,5 tys. zł. Natomiast na układy pneumatyczne oraz zaczepy transportowe do przyczep można liczyć w pakiecie wyposażenia standardowego.

Tak naprawdę wybór między Zetorem Majorem 80, a Ursusem C-380 można sprowadzić do wyboru między silnikami Perkinsa i Deutza. Jednaka warto pamiętać, że w przypadku ciągników składanych z podzespołów kilku producentów najważniejsze wydaje się sposób ich połączenia, dokładność wykonania detali, co wynika m.in. z doświadczenia firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

MULTIMEDIA

×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (47)

  • Martinez URSUS 2018-04-26 21:59:27
    @zetorek5340 Akurat Major jest strasznie niedopracowany, np. jak przestawia się tą dźwignię rewersu w majorze, rodem z Żuka, to ręka zahacza o kierunkowskazy, wycieraczki i te takie. Ciągniki kupuje się na chybił trafił, bo nawet zachodnie się trafiają buble. Zetor tak samo może być bubel i Ursus tak samo. Nie
    A na ciągniki nie ma reguły i mówienie, że Ursus jest gównem, przy czym 90% użytkowników jest z niego zadowolonych, nie ma sensu. U mnie ma gościu w okolicy Ursusa 11024, odśnieża w zimie drogi i śmiga, że aż się kurzy i raczej nie ma większych problemów.
    PS Zetorowi spada sprzedaż i za kilka lat może upaść. Czesi go nie chcą brać i ratują go Polacy. Za kilka lat, jakby taka sytuacja się nadarzyła, użytkownicy Zetorów zostaną na lodzie z zepsutymi częściami i będą musieli szukać za chore pieniądze części do Deutza czy Carraro.
  • zetorek5340 2018-04-01 15:35:01
    ursusa nie bierz sąsiad ma i narzeka , w naszej okolicy jest bardzo dużo majorów kazdy chwali , nikt nie mówi na niego złego słowa super ciągnik , a ursus to gówno nie maszyna
  • kuba 2017-07-03 07:37:34
    ursus lepszy bo ma klime i co z tego ze mam salon zetora pod reka ale wole ursusa a nie zetorazetor to gowno trzeba wspierac naszych juz bym wolal doplacic 10000 zl na urusa niz na zetora ursus lepszy
  • Rolnik z Trójwis 2017-05-28 15:38:44
    Najlepszy zawsze jest U-R-S-U-S zawsze wygrywa!!!!!!!
  • masa 2016-03-30 12:11:33
    zetor z silnikiem deutza moze byc nadal bardziej konkurencyjny od urusa gdyz stanie sie oszczednym ciagnikiem
  • pollo_rollo 2015-08-18 14:24:37
    Zetor to zetor, od dawna korzystam i nie przypominam sobie żebym miał z nimi jakieś problemy. Porządna maszyna
  • maxwell 2015-04-27 15:26:50
    Moim zdaniem z tego zestawiena tylko zetor. Ekonomia wygrywa. Solidnosć też. O tym że samemu sobie można wszystko naprawić w razie czego to nawet nie wspominam.
  • Adam 2015-03-25 15:16:46
    Silnik w Zetorze bardzo wyżyłowany o wiele mniejsza pojemność a km tyle samo to nie dobrze. Dobre jest to ze w Zetorach pogonili silniki Zetora, bo to dramat, te silniki to alkoholiki. Poza tym panie redaktorze Zetor nie jest już od dawna czeskim producentem, kto jest właścicielem Zetora? prosze doczytać. A teraz do tych wszystkich malkontentów którzy płaczą ze Ursus to nie fabryka tylko montownia, a Zetor to czym jest? a inni producenci to niby czym są. Teraz takie czasy nikt nic od A do Z nie robi sam bo to się nie opłaca. Jedynie co różni Zetora Majora od Ursusa C 380 to silnik reszta to samo, więc będzie można (oprócz kabiny rzecz jasna bo to też inne konstrukcje) ocenić jakość wykonania obu ciągników skoro prawie na tych samych są podzespołach
  • jarki 2015-03-20 06:59:35
    Dobrze podrasujesz
    Szybciej złomujesz 😁
  • hubert 2015-03-20 02:16:02
    za mna przemawia perkins tym bardziej ze mozna go wzmocnic za pare groszy po gwatancji i bedzie 20 km wiecej i mniejsze spalanie jeszcze jak sie go dobrze podrasuje w dobrym tuningu
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.86.28
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!