Wprowadzone w lutym br. nowe ciągniki Zetor Major 60 i Major 80 są wyposażone w czterocylindrowy silnik wysokoprężny Deutz AG o pojemności 2,9 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa w układzie common rail, turbodoładowaniem i katalizatorem oksydacyjnym (DOC).

Przeniesienie napędu na koła odbywa się za pośrednictwem skrzyni biegów 12/12, a maksymalna prędkość osiągana przez ciągnik to 30 km/h.

Pompa hydrauliczna ma maksymalną wydajność 50l/min. Sterowany mechanicznie tylny Tuz może udźwignąć 2400 kg. Zewnętrzny układ hydrauliczny dysponuje dwoma parami szybkozłączy. Ponadto nowe Majory są wyposażone w mokre hamulce tarczowe ze sterowaniem mechanicznym.

Seryjną produkcję serii Major, Zetor rozpoczął w 2013 r. Jak podaje producent, zainteresowanie klientów tym modelem przekroczyło wszelkie oczekiwania. Już w roku premiery wyprodukowano o 400 szt. więcej niż planowano w chwili rozpoczęcia produkcji. W 2013 r. Zeotr Major 80 był najlepiej sprzedającym się ciągnikiem na polskim rynku, a w 2014 r. zajął drugie miejsce w rankingu.

- Majory oferują przestrzenną kabinę z niskim poziomem hałasu, prędkością minimalną już od 1,4 km/h przy nominalnych obrotach, niskie zużycie paliwa i wydajny układ hydrauliczny. Wierzymy, że dzięki wszystkim tym aspektom i znakomitej relacji ceny do mocy seria Major będzie nadal chętnie wybierana przez klientów - powiedział Adam Žert, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Zetor Tractors.

Nowe ciągniki rozszerzają jednocześnie portfolio marki Zetor. W ofercie są trzy serie modelowe z maszynami o mocach w zakresie od 60 do 150 KM.

Podobał się artykuł? Podziel się!