Amortyzacja przedniej osi typu TLS (Triple Link Suspention), obecna już długi czas w serii 6030 Premium ofercie, będzie teraz dostępna również dla modeli serii 6030 “Standard” (Classic, Comfort). Rozwiązanie to oparte jest na systemie TLS Plus, gdzie zastosowano cięgno o wzmocnionej konstrukcji z bezobsługową tuleją, jest stale aktywne i zapewnia amortyzację w zakresie +/-50mm w każdych warunkach.

Dzięki długiemu ramieniu amortyzacji oraz w połączeniu z synchronizacją z systemem czujników w tylnim podnośniku, system zapewnia optymalną amortyzację, ograniczając “podskakiwanie” przodu ciągnika.

5080Rkabina (2).jpg

Autor: John Deere Polska

Z kolei nowe modele ciągników John Deere – 7430 E i 7530 E Premium, o mocy nominalnej 121 i 132 kW (97/68/EC), wyposażone są w zintegrowany system elektryczny o dużej mocy. W ciągnikach tych generator prądu dostarcza zasilania do napędzanych elektrycznie elementów, takich jak kompresor klimatyzacji, wentylator chłodnicy czy sprężarka układu pneumatycznego, powodując tym samym wzrost wydajności silnika i poprawę ekonomi zużycia paliwa.

Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie, gdzie energia elektryczna używana jest do poprawy ogólnej wydajności ciągnika, a system zarządzania mocą “E” kontroluje pracę poszczególnych elementów w ściśle określonym czasie i kiedy tego potrzebujesz.. W upalne dni, elektrycznie napędzana sprężarka chłodnicy, która pracuje niezależnie od obrotów silnika, zapewni ci przyjemne orzeźwienie w kabinie.

Oba modele ciągników mają stale dostępne napięcie 12 V i natężenie 300A w układzie elektrycznym. Podsumowując, ciągniki 7430E i 7530E Premium oferują użytkownikowi więcej mocy w niższych zakresach prędkości obrotowych silnika, przy jednocześnie zwiększonej wydajności zużycia paliwa. Dwa gniazda elektryczne z tyłu ciągnika dostarczają zasilania dla większości ręcznych narzędzi elektrycznych używanych w gospodarstwie i przemyśle.

Źródło: John Deere