Nowe opony zostały zaprojektowane specjalnie do stosowania w pracach, gdzie niezbędny jest duży uciąg i trakcja, czyli takich jak na przykład orka, praca z różnego typu agregatami bądź w transporcie płodów rolnych czy rozrzucaniu obornika, gdzie wymagane są ciągniki z silnikami o wysokim momencie obrotowym.

W nowej gamie dostępne będą dwa na razie dwa rozmiary: VF 540/65R30 158D/155E oraz VF 650/65R42 174D/171E TL.

Jak przekonuje producent, nowe opony w porównaniu do opon konkurentów posiadają najwyższy indeks nośności co przekłada się na to, że ciągniki w nie wyposażone przenosić mogą większe obciążenia, jednocześnie chroniąc glebę. To z kolei przekłada się na oszczędność czasu, energii i zwiększenie plonów, a w rezultacie na większą wydajność prac.

Kolejną rzeczą istotną dla niektórych użytkowników będzie fakt, że opona 650/65 R42 jest nie tylko kompatybilna z rozmiarami obręczy zalecanymi przez ETRTO (Europejską Organizację Techniczną ds. Opon i Obręczy), ale posiada również oznaczenie NRO (Narrow Rim Option), które informuje, że oponę można montować na obręczach węższych niż normalnie dozwolonych normami ETRTO dla opon IF i VF.

W efekcie pozwala to na stosowanie nowych opon Michelin na ciągnikach starego typu. Opony w tym rozmiarze można by montować standardowo na obręczach o szerokości 23 cale, ale dzięki oznaczeniu NRO można je również montować na obręczach 20 i 21 cali.

Natomiast dla tych rolników, którzy posiadają w swoich ciągnikach systemy centralnej regulacji ciśnienia w ogumieniu, ważną sprawą będzie z pewnością fakt, że producent przewidział możliwość stosowania opon serii AxioBib 2 w pełnym zakresie ciśnień. Gama AxioBib 2 jest kolejną oponą w grupie Michelin, którą można użytkować przy 0,6 bara.

Nowa gama opon pojawi się na rynku w II kwartale 2017 roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!