Mitas PneuTrack to opona mająca połączyć najlepsze właściwości tradycyjnych opon oraz gąsienic. 6 października na pokazie zorganizowanym dla dziennikarzy w ośrodku testowym ADAC w niemieckim Hanowerze mieliśmy okazję przyjrzeć się jak opony zachowują się w praktyce.

Aby pokazać zachowanie opony, na jednym ciągniku zamontowano opony tradycyjne w rozmiarach: 480/65 R28 na przedniej osi oraz 600/65 R38 na tylnej, na drugim identycznym ciągniku zostały natomiast założone opony PneuTrack w takich samych rozmiarach jak na pierwszej maszynie.

Zarówno w jeździe slalomem jak i przy pokonywaniu przeszkód dało się zauważyć przewagę nowej konstrukcji nad oponą standardową. PneuTrack zachowywał się bardziej stabilnie i jednocześnie zapewniał większy komfort, zwłaszcza przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności.

W drugiej części pokazu, która odbyła się na polu niedaleko ośrodka ADAC, dwa ciągniki zagregowane z kompaktowymi bronami talerzowymi o szerokości 3m (jeden ze zwykłymi oponami, a drugi z Mitas PneuTrack), pracowały obok aby pokazać różnicę w zachowaniu się opon.

Przy identycznych prędkościach jazdy i obrotach silnika widać było, że ciągnik wyposażony w nową konstrukcję Mitasa wysuwał się wyraźnie na prowadzenie, dzięki lepszemu przyleganiu opony do gleby i tym samym mniejszemu uślizgowi kół.

Przed oponą PneuTrack jest jednak jeszcze wiele testów polowych przed wprowadzeniem na rynek. Jak zapewnia jednakże dyrektor ds. handlu i marketingu firmy Mitas, Andrew Mabin, można już w przybliżeniu określić termin kiedy zostanie wprowadzona do sprzedaży. Stanie się to najprawdopodobniej przed końcem 2017 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!