Pierwsza połowa br. stała pod znakiem znacznego spadku sprzedaży nowych ciągników rolniczych, głównie na rzecz wzrostu na rynku maszyn używanych. Liczba zarejestrowanych w pierwszych sześciu miesiącach nowych ciągników rolniczych wszystkich marek wyniosła blisko dwukrotnie mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku (sprzedaż styczeń-czerwiec 2015 - 7487 sztuk).

– Nie jest tajemnicą, że rynek sprzedaży ciągników rolniczych przeżywa w tym roku kryzys. Sytuacja finansowa skłania pewną grupę rolników do powstrzymania się od inwestycji w nowy sprzęt. Fakt, że podobnie jak w zeszłym roku znaleźliśmy się na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o łączną wielkość sprzedaży, jest dla nas powodem do dużej satysfakcji. Taki wynik świadczy o zaufaniu, jakim klienci darzą produkty New Holland. Dla nas jest to szczególnie cenne w tak trudnym okresie, gdy inwestycja każdej sumy musi być przez rolnika przemyślana jeszcze dokładniej – mówi Adam Sulak, Business Director New Holland

Z danych Martin & Jacob Sp. z o.o. wynika, że od stycznia zarejestrowano nowe ciągniki rolnicze produkcji 36 marek. Wyraźnie widoczna jest w tym zakresie przewaga sprzedażowa 7 największych graczy na rynku (New Holland, John Deere, Zetor, Kubota, Case Ih, Ursus i Deutz-Fahr), którzy – biorąc pod uwagę powyższe kryterium – zajmują łącznie 76 proc. rynku. Do lidera, New Holland, należy 15 proc.