Z nowościami w ofercie New Holland mieliśmy okazję zapoznać się 19 lutego podczas Dni otwartych w fabryce w Płocku. 

Kombajn TC Hillside

Największe zainteresowanie wśród gości wydarzenia wzbudził kombajn TC 5.90 przystosowany do pracy na terenach górzystych.

Model TC z przydomkiem „Hillside” – dzięki zamontowanemu żyroskopowi – automatycznie poziomuje całą maszynę podczas jazdy pod górę o nachyleniu 30, z góry 10 i na 36-stopniowym skłonie. Operator ma możliwość wymuszenia poziomowania przez manualne sterowanie, oraz mechaniczne zablokowanie układu na czas transportu lub przejazdów po drogach publicznych.

Nowa generacja Hillside przez zastosowanie kabiny Harvest Suite oraz nowego stylu zewnętrznego, upodobniła się wyglądem do wersji TC przeznaczonej do pracy na terenach nizinnych. Kombajn pomimo korygowania nierówności przez układ  jezdny, może być również wyposażony w poziomowanie kosza sitowego Smart Sieve.

Zbiornik ziarna w stosunku do poprzedniej wersji został powiększony z 5200 l do 6400 l.

Napęd maszyny stanowi silnik NEF o pojemności 6.8 l i mocy maksymalnej 258 KM. Do pracy w ciężkich warunkach terenowych przewidziano opcję napędu tylnej osi.

Wersja Hillside jest droższa o około 20 proc. w stosunku do podstawowej wersji TC. Producent przewiduje, że głównym rynkiem eksportowym będą Włochy gdzie na terenach górzystych uprawia się pszenicę wysokiej jakości.

Podczas spotkania dowiedzieliśmy się, że poza rynkiem polskim najwięcej kombajnów z serii TC, która jest produkowana w fabryce New Hollanda’a w Płocku, jest wysyłanych do Turcji. Maszyny do zbioru ziarna są także eksportowane do Meksyku-pomimo drugiej fabryki New Holland w brazylijskiej Kurytybie. Seria TC z przystosowaną młocarnią do zbioru ryżu i wzmacnianymi przez napawanie przenośnikami ślimakowymi trafia do wymagających pod względem jakości japońskich odbiorców.

Kombajny CX 7 i 8

Zmiany nie ominęły flagowych okrętów żniwnych z tradycyjnym systemem klawiszy, czyli „dużej” serii CX 7 i 8. Ze zmian, które dostrzeżemy na zewnątrz należy wymienić powiększoną kabinę Harvest Suit Ultra, która została przejęta z modeli o omłocie rotorowym (seria CR).