Gąsienice na tylnej osi gwarantują maszynie lepszą przyczepność i ograniczają ugniatanie gleby. Aby zamontować układ gąsienicowy, New Holland zupełnie przeprojektował tylną część ciągnika, w tym również zwolnice. Zmieniono kształt zbiorników paliwa, przestrzenie pod błotnikami. Tylny układ jezdny jest przystosowany do pracy wyłącznie z systemem SmartTrax i nie można zamienić go na koła.

Nowa seria nosi nazwę Genesis, nawiązującą do historycznej już maszyny sprzed 20 lat, która zrewolucjonizowała wówczas spojrzenie na mechanizację rolnictwa. Współczesny T8 Genesis wyposażony jest w potężnej mocy silnik FPT Cursor 9, zgodny z normą emisji spalin Tier 4B. Dzięki chronionej wieloma patentami technologii ECOBlue HI-eSCR maszyna zapewnia również oszczędność paliwa. Najważniejszą zaletą T8 są jednak gąsienice, które dzięki zwiększonej powierzchni styku z podłożem pozwalają wcześniej rozpocząć pracę w polu, bez trudu przemieszczając się po mokrej, wiosennej glebie – mówi Łukasz Chęciński, specjalista produktowy New Holland ds. ciągników.

Ciągniki New Holland T8 dysponują silnikami generującymi moc maksymalną od 320 do 435 KM.