Na serię TD4000F składają się trzy ciągniki: 4020, 4030 i 4040, zatem opisywany model jest najsłabszym z trojaczków, choć może „najsłabszy” nie jest tu do końca odpowiednim słowem, gdyż 4020F dysponuje mocą 65 KM.

Nie zapominajmy też, że w ofercie New Holland znajdziemy jeszcze serie T4, T4F, T4N, T4V, T3000, T3F, TD3 oraz małe Boomery, a zatem można powiedzieć, iż prezentowany model jest przeciętniakiem pod względem mocy. Doświadczenia w budowie tego typu maszyn koncernowi CNH nie brakuje. Maszyny takie jak TD4020F wywodzą się jeszcze z czasów, gdy produkcja ciągników odbywała się pod logo Fiata.

 Silnik i przekładnia we włoskim stylu

Model 4020F tak, jak pozostałe z serii oraz wiele innych maszyn NH (T4000-F,N,V) jest napędzany czterocylindrowym silnikiem konstrukcji Fiat Powertrain Technologies o oznaczeniu F5C. Jest to motor turbodoładowany, 16-zaworowy, o pojemności 3200 cm3 i mocy 65 KM osiąganej przy 2300 obr/min. oraz momencie obrotowym 290 Nm przy 1250 obr/min. Co ważne, możemy stosować do niego paliwo pochodzenia roślinnego i to bez dodatku oleju napędowego, czyli Bio 100. Zbiornik paliwa pomieści aż 80 l, co korzystnie wpływa na wygodę użytkowania, gdyż nie trzeba będzie tak często zatrzymywać się na tankowanie.

Jeżeli silnik jest elastyczny i solidny, to i przekładnia powinna zapewniać przyzwoite parametry pracy. I w istocie tak jest. Podstawową przekładnią dla całej serii 4020F jest Synchro Shuttle czyli prosta, mechaniczna skrzynia biegów z pełną synchronizacją każdego przełożenia. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu mechanicznego (niestety sprzęgłowego) rewersu, mamy tyle samo przełożeń do przodu i do tyłu, czyli 12.

Taka konfiguracja odznacza się przyzwoitym zakresem prędkości jazdy od 1,79 km/h do 40 km/h. Jako element wyposażenia dodatkowego, przewidziano przekładnię 20x12 z aż ośmioma biegami pełzającymi, które obniżają prędkość jazdy do 0,32 km/h.

Choć nie ma możliwości doposażenia ciągnika w rewers elektrohydrauliczny, to nie poskąpiono udogodnień w przypadku napędów. Standardem jest elektrohydrauliczna blokada mechanizmu różnicowego, czy włączanie napędu na cztery koła.