Koncept NH Drive jest w stanie samodzielnie dotrzeć na pole, poruszając się po wewnętrznych drogach w gospodarstwie, współpracować z innymi samoprowadzącymi się lub tradycyjnymi ciągnikami. Może też być kierowany tradycyjnie – z poziomu kabiny przez operatora.

 Na pierwszy rzut oka licznym odwiedzającym stoisko New Holland na corocznych targach w branży maszyn rolniczych Farm Progress Show, odbywających się w amerykańskim Boone w stanie Iowa, mogło się wydawać, że mają przed sobą tradycyjny ciągnik T8 Blue Power. Lecz, gdy tylko na ekranie wyświetlono poświęcony mu film, prezentujący jego niesamowite możliwości, wszystkim stało się jasne, że oto stali się świadkami epokowego wydarzenia i ujrzeli przed sobą wizję przyszłości rolnictwa zrewolucjonizowanego przez samoprowadzące się maszyny rolnicze.

Opracowany w ramach współpracy pomiędzy firmą CNH Industrial a jej długoletnim dostawcą rozwiązań w zakresie autonomicznego prowadzenia pojazdów, firmą Autonomous Solutions Incorporated (ASI, z siedzibą w stanie Utah, będącą liderem w zakresie samoprowadzących się pojazdów poruszających się poza drogami publicznymi) jest samoprowadzący się ciągnik NH Drive marki New Holland.

To autonomiczna bezzałogowa maszyna, którą można monitorować i sterować za pomocą komputera w biurze lub z tabletu. Umożliwia to rolnikowi dostęp do danych dotyczących ciągnika i narzędzia niezależnie od ich miejsca pracy z dowolnego miejsca – czy to komfortowego fotela w samochodzie, domowego biura lub obory – i to w każdej chwili. Ułatwia to podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym oraz pozwala zwiększyć efektywność i wydajność pracy. Ponadto, rolnik zachowa prywatność i pełną kontrolę nad danymi maszyn.

Na jednym ekranie wyświetlane są ścieżki prowadzenia i postęp pracy pojazdu, a na drugim wyświetlany jest obraz z kamery przedstawiający w czasie rzeczywistym maksymalnie cztery widoki – dwa z przodu i dwa z tyłu maszyny.

Kolejny ekran umożliwia monitorowanie i modyfikację głównych parametrów roboczych ciągnika i narzędzia, takich jak prędkość obrotowa silnika, poziom paliwa i ustawienia narzędzia, takie jak np. szybkość sadzenia lub nacisk narzędzia na glebę. Trasę przejazdu na pole można zaplanować, również gdy obejmuje ona drogi prywatne.