Drakkar to obecna od 2011 r. seria wielofunkcyjnych przyczep transportowych, bazująca na podwoziach dwu- lub trzyosiowych. Skrzynie drakkarów mogą mieć ładowność od 23 do 60 m3. Dzięki zastosowaniu wielu autorskich patentów, takich jak chociażby system wyładunku za pomocą taśmy przenośnika podłogowego i ruchomej ścianki przedniej, możliwe jest transportowanie bardzo różnorodnych ładunków: od zboża, poprzez zielonkę, buraki, ziemniaki na materiałach w workach kończąc. Z punktu widzenia użytkownika, system niewymagający przechyłu skrzyni jest też bezpieczniejszy (większa stabilność), a jednocześnie nie tracimy na szybkości wyładunku. Jak podaje producent 7 metrową skrzynię można rozładować już w 40 sekund.

Jeszcze większa wszechstronność – Drakkar ze żmijką

Od niedawna oferta przyczep Drakkar wzbogaciła się o nową obiecującą opcję w postaci ślimakowego urządzenia przeładunkowego. W skład systemu wchodzi przenośnik taśmowy, który transportuje materiał oraz ślimaki umieszczone w tylej części skrzyni. Pierwszy ślimak zajmuje całą szerokość drzwi i jest napędzany hydraulicznie. Drugi ślimak, również z napędem hydraulicznym, odpowiada za wyrzucanie materiału poza skrzynię.

Sposób połączenia układów zapewnia maksymalną szczelność, a odpowiednie dobranie prędkości wpływa na delikatne obchodzenie się z transportowanym materiałem. Producent określa wydajność systemu na około 450 ton na godzinę. W skład systemu wchodzi wygodny panel sterujący, który można umieścić w kabinie ciągnika oraz standardowe drzwi, aby można było użytkować przyczepę zarówno z systemem przeładunkowym jak i bez niego.

Trans-Cap – drugi uzbrojony w system przeładunku

Joskin postanowił zaoferować system przeładunku także do swoich wywrotek skorupowych serii Trans-Cap. Takie połączenie ma wpłynąć na podniesienie użyteczności wywrotki, która wyposażona w system przeładunku, może wspomóc użytkownika podczas prac polowych np. przy uzupełnianiu nawozów czy materiału siewnego wprost z przyczepy – stąd dodatkowa elastyczna rura dołączana do wylotu rury przeładunkowej. W typ przypadku, system cechuje się niższą wydajnością na poziomie 300 ton na godzinę. Napęd może być realizowany hydraulicznie lub mechanicznie w zależności od życzenia klienta.

Podobał się artykuł? Podziel się!