PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowa Valtra S394 z podłokietnikiem SmartTouch

Autor: Karol Hołownia

Dodano: 28-02-2017 09:54

Tagi:

W trakcie paryskich targów SIMA 2017 Valtra zaprezentowała m.in. nowy model ciągnika S394. Traktor wyposażono w innowacyjne sterowanie z podłokietnikiem SmartTouch.



Nowy traktor Valtry z flagowej serii S dysponuje silnikiem o mocy maksymalnej 405 KM i momencie obrotowym o wartości 1600 Nm. Tym samym fiński producent nieznacznie przekroczył barierę 400 KM ciągnikiem o konwencjonalnej kostrukcji (dotychczasowy model S374 dysponował maks. 400 KM).

Najważniejszą nowinką w ciągniku nie jest jednak silnik, a układ sterowania z zupełnie nowym podłokietnikiem SmartTouch. Uwagę zwraca przede wszystkim prostota i intuicyjność obsługi. Na panelu podłokietnika zredukowano ilość przycisków i pokręteł. Większość ustawień dokonuje się na dotykowym panelu o przekątnej 9 cali. Przypomina on duży smartfon lub tablet.

Interaktywny obraz ciągnika bardzo ułatwia odnalezienie poszczególnych funkcji i ich ustawienie. Na przykład programowanie zakresów pracy WOM lub przekładni przeprowadza się w łatwy sposób przesuwając palcem po wskaźniku obrotów silnika. Na monitorze można kontrolować parametry pracy ciągnika, zarządzanie na uwrociach U-Pilot, system nawigacji satelitarnej Auto-Guide i inne opcje rolnictwa precyzyjnego.

Nowy też jest wielofunkcyjny dżojstik. Dźwignia jazdy z programowalnymi przyciskami pozwala operatorowi sterować maszyną bez podnoszenia ręki. Dźwignia współpracuje z pionowym uchwytem, aby utrzymać naturalne położenie ręki operatora podczas sterowania prędkością jazdy przesuwając dźwignię do przodu lub do tyłu. Konstrukcja pozwala na to, aby ręka operatora swobodnie spoczywała podczas jazdy gdy nie używa przełączników, a miękki, gumowy materiał chroni dłoń przed zsunięciem się z dźwigni podczas jazy w trudnym terenie. Cała dźwignia porusza się na boki oraz do przodu i do tyłu.

Nowy model S394 jest napędzany silnikiem AGCO Power AWF o pojemności 8,4 l z najnowszą generacją systemu SCR. Warto przypomnieć, że Valtra była pierwszym producentem ciągników, który dla spełnienia nowych norm spalin wyposażył swoje maszyny w układ SCR. Był to rok 2008.

Seryjna produkcja nowych modeli serii S, w tym także modelu S394 rozpocznie się latem. Nowe modele mają być pokazywane na targach i dostępne do jazd testowych od września 2017 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (9)

  • Znawca 2017-03-05 22:53:16
    Wreszcie jakieś sensowne sterowanie w Valtrze. JD i Valtra potrzebowały bardzo wielu lat żeby zrozumieć, że joystick jest najlepszy. Okazuje się, że jednak Fendt był wizjonerem bo wszyscy idą jego śladem.
  • Typ 2017-03-05 08:55:25
    @T.B. Akurat Valtra S i MF 8700 to bliźniacze konstrukcje, które dodatkowo posiadają wspólny tylni most i skrzynie biegów razem z fendtem 900 vario
  • adi 2017-03-03 13:26:57
    Nowa Valtra A ma podzespoły fergusonów z serii global 4700, 5700 i 6700
  • Pgr 2017-03-01 06:13:19
    Ciekawie ile pochodzi bez awari te cudo z miesiąc a potem serwis zarobi
  • T.B. 2017-02-28 20:39:15
    @ceres. Ja massey fergusona nie widzę. To nie produkt CNH czy grupy SDF. Różnic jest bardzo dużo. Koncern AGCO być może jako jedyny zachował znaczną autonomię swoich marek od osi na przekładni kończąc.
  • gruby 2017-02-28 18:32:57
    A co za różnica przecie wszyscy wiedzą że to jest to samo tylko maska i znaczek inny
  • ceres 2017-02-28 15:49:10
    Szkoda, że Pan redaktor nie napisał, że ta Valtra S to Massey Ferguson serii 8700 produkowany we Francji, a nie w Finlandii
  • rolas 2017-02-28 13:34:26
    czy ja wiem, flagowiec to coś czym się firma chwali w pierwszej kolejności
  • asd 2017-02-28 11:39:37
    Chyba większą informacją będzie zaprezentowanie nowej serii A, ale jak widać pan redaktor nie potrafi dobierać treści
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.216.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!