Nowy traktor Valtry z flagowej serii S dysponuje silnikiem o mocy maksymalnej 405 KM i momencie obrotowym o wartości 1600 Nm. Tym samym fiński producent nieznacznie przekroczył barierę 400 KM ciągnikiem o konwencjonalnej kostrukcji (dotychczasowy model S374 dysponował maks. 400 KM).

Najważniejszą nowinką w ciągniku nie jest jednak silnik, a układ sterowania z zupełnie nowym podłokietnikiem SmartTouch. Uwagę zwraca przede wszystkim prostota i intuicyjność obsługi. Na panelu podłokietnika zredukowano ilość przycisków i pokręteł. Większość ustawień dokonuje się na dotykowym panelu o przekątnej 9 cali. Przypomina on duży smartfon lub tablet.

Interaktywny obraz ciągnika bardzo ułatwia odnalezienie poszczególnych funkcji i ich ustawienie. Na przykład programowanie zakresów pracy WOM lub przekładni przeprowadza się w łatwy sposób przesuwając palcem po wskaźniku obrotów silnika. Na monitorze można kontrolować parametry pracy ciągnika, zarządzanie na uwrociach U-Pilot, system nawigacji satelitarnej Auto-Guide i inne opcje rolnictwa precyzyjnego.

Nowy też jest wielofunkcyjny dżojstik. Dźwignia jazdy z programowalnymi przyciskami pozwala operatorowi sterować maszyną bez podnoszenia ręki. Dźwignia współpracuje z pionowym uchwytem, aby utrzymać naturalne położenie ręki operatora podczas sterowania prędkością jazdy przesuwając dźwignię do przodu lub do tyłu. Konstrukcja pozwala na to, aby ręka operatora swobodnie spoczywała podczas jazdy gdy nie używa przełączników, a miękki, gumowy materiał chroni dłoń przed zsunięciem się z dźwigni podczas jazy w trudnym terenie. Cała dźwignia porusza się na boki oraz do przodu i do tyłu.

Nowy model S394 jest napędzany silnikiem AGCO Power AWF o pojemności 8,4 l z najnowszą generacją systemu SCR. Warto przypomnieć, że Valtra była pierwszym producentem ciągników, który dla spełnienia nowych norm spalin wyposażył swoje maszyny w układ SCR. Był to rok 2008.

Seryjna produkcja nowych modeli serii S, w tym także modelu S394 rozpocznie się latem. Nowe modele mają być pokazywane na targach i dostępne do jazd testowych od września 2017 r.