Niedawno prezentowaliśmy nowinkę w postaci ciągników dla sadowników, tym razem spojrzymy na najnowszą generację kompaktowych ciągników Strike, przeznaczonych do prac polowych. To co rzuca się w oczy najbardziej, to oczywiście zmieniona stylistyka nawiązująca do nowej koncepcji Grupy SDF jaką po raz pierwszy zaprezentowano wraz z ciągnikami Deutz-Fahr serii 7 i 6. Jednak zgrabna sylwetka i ładna linia to nie wszystko. Zmian jest naprawdę dużo.

 Po pierwsze seria Strike została podzielona na trzy wersje modelowe: LD, MD i HD. Każda z serii została przygotowana z myślą o konkretnych odbiorcach i tak ciągniki LD przypadną do gustu tym wszystkim, którzy poszukują maszyny o niewielkim rozstawie osi – głównie do prac pomocniczych. Ciągniki MD to maszyny stanowiące najbardziej wyważone rozwiązanie, wciąż bardzo zwrotne i z dobrym stosunkiem mocy do masy, poradzą sobie zarówno podczas prac z ładowaczem jak i lekkich pracach uprawowych, nawożeniu czy w transporcie. Modele HD to propozycja dla tych, którzy chcą powierzyć ciągnikowi znacznie cięższe prace.

Nowy silnik nowe możliwości

Podobnie jak w innych nowinkach koncernu SDF, tak i pod maską Lamborghini Strike znajdziemy motor z rodziny FARMotion – trzy lub czterocylindrowy, turbodoładowany o pojemności 2887 cm3 lub 3849 cm3. Rozpiętość mocy wynosi 75-116 KM. Poza najsłabszym wariantem (80 LD), o czystość spalin dba układ SCR oraz EGR, w przypadku wspomnianego wariantu 80LD nie znajdziemy SCRu a jedynie DOC i EGR.

Niespotykanym udogodnieniem jest opcja Override, która umożliwia uruchomienia specjalnej procedury pozwalającej na ominięcie systemu SCR na 30 min. Pozwala to na użytkowanie maszyny bez przejścia w tryb awaryjny np. w przypadku wyczerpaniu zapasu płynu Adblue, lub usterce układu SCR. Użytkownik dysponuje nominalną mocą maszyny, dzięki czemu może sprawnie wyjechać z pola i normalnie wrócić do domu. Override może być użyty maksymalnie trzy razy pod rząd, co w sumie daje możliwość normalnej pracy przez półtorej godziny od wystąpienia usterki. Kolejną nowością jest możliwość zapamiętania dwóch prędkości obrotowych silnika, co znacznie poprawia komfort i ekonomikę pracy.