PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nowe modele John Deere serii 6R - lekkość i potężna moc

Autor: Karol Hołownia

Dodano: 01-12-2016 12:47

Tagi:

John Deere zaprezentował dwa nowe modele ciągników: 6230R i 6250R. Maszyny charakteryzuje duża moc – najwyższa dostępna w serii 6R, a jednocześnie niska masa i bardzo wysoki komfort pracy. Dlatego nowe maszyny szczególnie dedykowane są dla usługodawców.



Ciągniki John Deere 6230R i 6250R dysponują silnikami o mocach znamionowych odpowiednio: 230 i 250 KM, ale system IPM (inteligentne zarządzenie mocą) może ją w trakcie np. transportu podnieść aż o 50 KM. Tym samym moc maksymalna ciągników to aż 280 i 300 KM.

Mimo iż moc nowych ciągników wchodzi w zakres oferowany już przez serię 7R, to jak zapewnia producent, charakterystyka i predyspozycje ciągników znacząco się różnią. W nowych modelach 6R duża moc łączy się ze stosunkowo niewielką masą własną traktorów, która jest na poziomie 9,3 t. To tworzy wysoki współczynnik masy do mocy: 31 kg/1 KM. Z kolei dopuszczalna masa całkowita maszyn to 15 ton, co oznacza że możemy obciążyć je ładunkiem o masie 5,7 t. W przypadku serii 7R masa własna jest w granicach 10,5-11 t.

Widać zatem, że konstruując dwa nowe modele, John Deere położył nacisk na osiągnięcie jak najwyższych parametrów transportowych. Wpływa na to również zmodernizowana przekładnia bezstopniowa AutoPowr, gdzie przy maksymalnej prędkości jazdy obroty automatycznie spadają i utrzymywana jest prędkość 40 km/h przy 1300 obr./min., co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa.

Wracają do silników, to są to oczywiście jednostki napędowe John Deere. To modele PowerTech PSS o pojemności 6,8 l z dwoma turbosprężarkami oraz zaawansowanymi technologiami filtra cząstek stałych (DPF) i selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Silniki spełniają normę emisji spalin Stage IV.

Okres wymiany filtra oleju silnikowego, filtra paliwa i oleju silnikowego w obu modelach wynosi 750 godz. Ponadto producent zapewnia o bezobsługowym używaniu filtra cząstek stałych zużyciu płynu DEF na poziomie zaledwie 2-3 proc.

Ciekawą opcją w maszynach jest zupełnie nowy joystick CommandPRO. Prędkość maksymalną można osiągnąć za jednym przesunięciem joysticka, a do sterowania podnośnikiem, WOM, zaworami SCV, AutoTrac i innymi funkcjami służy 11 programowalnych przycisków.

CommandPRO umożliwia sterowanie ciągnikiem przy prędkości maksymalnej aż po zatrzymanie za pomocą prostego przesunięcia joysticka, a funkcja trybu pełzającego pozwala na poruszanie się z prędkością od 0 do 2 km/h. Możliwe jest równoczesne prowadzenie przy pomocy joysticka i pedałów. Nie ma potrzeby korzystania z drugiego joysticka do zewnętrznych narzędzi ISOBUS, ponieważ operator może obsługiwać jednym równocześnie ciągnik oraz narzędzie. Joystkickiem można też obsługiwać funkcje dostępne na monitorze.

Nowy joystick CommandPRO będzie stopniowo wdrażany także do innych modeli ciągników John Deere.

Dużo uwagi poświęcono również układowi hydraulicznemu. Maksymalna wydajność pompy to 160 l/min., a wartość ta jest dostępna już przy 1500 obr./min. To kolejny, obok prędkości transportowej „eko” do zaoszczędzenia paliwa.

Na zewnątrz może być wyprowadzonych aż 6 par zaworów hydraulicznych z indywidualanym sterowaniem. Tylny TUZ ma dysponuje udźwigiem na poziomie 10,4 t, a przedni – 5 t.

O komfort operatora w nowych ciągnikach dba dodatkowo „inteligentny układ hydropneumatycznego zawieszenia kabiny (HSC Plus). Jego zadaniem jest zapewnienie lepszej izolacji akustycznej i tłumienia drgań.

Z kolei układ zawieszenia przedniej osi TLS Plus ma zapewnić lepszą przyczepność w każdych warunkach i aż o 10 procent skuteczniejsze przenoszenie mocy na podłoże. Automatycznie reguluje on czułość i szybkość reakcji, zapewniając synchronizację z układem wykrywania obciążenia podnośnika. Dzięki temu kompensuje efekt skoku mocy w warunkach wymagających dużego uciągu.

Dzięki zmiennemu przełożeniu układu kierowniczego (VRS) kręcenie kierownicą przy małych prędkościach wymaga mniej ruchu ramion i znacznie mniejszego wysiłku.

Z pozostałych opcji wymienić można nowy pakiet łączności obejmujący aplikacje MyJobsConnect i MyJobsManager, które pozwalają przesyłać zadania w czasie rzeczywistym do urządzeń przenośnych operatorów, którzy wykonują je na bieżąco.

John Deere jest też pierwszym producentem maszyn rolniczych oferującym system nawigacji satelitarnej z mapą dróg – podobny jak stosowany w samochodach. To narzędzie którego potrzebują szczególnie usługodawcy. Na razie mapy są dostępne dla 5 krajów Europy Zachodniej, ale jak zapowiadają przedstawiciele marki John Deere, mapy dla kolejnych krajów pojawią się w najbliższych miesiącach. Docelowo mapy będą oferowane dla wszystkich krajów europejskich.

Modele John Deere 6230R i 6250R poszerzą serię ciągników John Deere 6R w 2017 roku. Już teraz można składać zamówienia u dealerów, a pierwsze maszyny mają być dostępne w lipcu przyszłego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (9)

  • 35357 2016-12-02 23:34:45
    Dlaczego nie powie o cenie o zuźyciu paliwa g/kw według testów firmy przy pełnym obciąźeniu
  • T.B. 2016-12-02 18:52:03
    John deere, chce powalczyć o klientów z JCB, sam gdyby ciągnik miał wykonywać głównie prace transportowe wybrałbym fastraca.
  • Typ 2016-12-02 18:43:57
    W końcu ciągnik do transportu, bo 7r trochę za duży, a 6210R był za słaby do naczepy z kamieniem
  • jj 2016-12-02 14:53:26
    JD idze w kierunku Fenda .... :)
  • wielki hoł 2016-12-02 10:40:14
    Z tymi maszynami co to dzisiaj je oferują to tylko z siebie jaja robią ,jak kiedyś jak byłem młody i głupi i pokusiłem się na nowego grada za 195 tyś chyba brutto niech go h*j sttzeli i calą tą fabrykę ,w której te złomy produkują . Ja kurytwa nie miałem na naprawy ,bo z taką częstotliwością się jytbanyy psuł. Te nowe maszyny to poza tym ,że je tam pomarzą na ąłdny kolor to nic poza tym. Dzisiaj kupić nowy traktor to jak pójść te same pieniądze bez doświadczenia WSADZIĆ NA GIŁDE NA TO SAMO WYJDZIE.
    wujo Stasiu te szkopyy to od białorusów by się mogły uczyć w produkcji ciągników. Tanie mało palą i nie do zaytbaniaa
  • Andrzej 2016-12-02 09:42:06
    niewielka masa a wysoki współczynnik masy do mocy? Ktoś czyta to co napisał?
  • Kill 2016-12-02 03:43:47
    Pewnie za dzoja dopłata z 10k euro bo to super hiper rozwiązanie
  • wredny 2016-12-01 16:46:37
    wszystko ok poza ceną wystrzeloną w kosmos !! wolę mieszkanie.
  • wujo stasiu 2016-12-01 16:01:44
    mtz leprzy
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.254.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!