Ciągniki John Deere 6230R i 6250R dysponują silnikami o mocach znamionowych odpowiednio: 230 i 250 KM, ale system IPM (inteligentne zarządzenie mocą) może ją w trakcie np. transportu podnieść aż o 50 KM. Tym samym moc maksymalna ciągników to aż 280 i 300 KM.

Mimo iż moc nowych ciągników wchodzi w zakres oferowany już przez serię 7R, to jak zapewnia producent, charakterystyka i predyspozycje ciągników znacząco się różnią. W nowych modelach 6R duża moc łączy się ze stosunkowo niewielką masą własną traktorów, która jest na poziomie 9,3 t. To tworzy wysoki współczynnik masy do mocy: 31 kg/1 KM. Z kolei dopuszczalna masa całkowita maszyn to 15 ton, co oznacza że możemy obciążyć je ładunkiem o masie 5,7 t. W przypadku serii 7R masa własna jest w granicach 10,5-11 t.

Widać zatem, że konstruując dwa nowe modele, John Deere położył nacisk na osiągnięcie jak najwyższych parametrów transportowych. Wpływa na to również zmodernizowana przekładnia bezstopniowa AutoPowr, gdzie przy maksymalnej prędkości jazdy obroty automatycznie spadają i utrzymywana jest prędkość 40 km/h przy 1300 obr./min., co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa.

Wracają do silników, to są to oczywiście jednostki napędowe John Deere. To modele PowerTech PSS o pojemności 6,8 l z dwoma turbosprężarkami oraz zaawansowanymi technologiami filtra cząstek stałych (DPF) i selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Silniki spełniają normę emisji spalin Stage IV.

Okres wymiany filtra oleju silnikowego, filtra paliwa i oleju silnikowego w obu modelach wynosi 750 godz. Ponadto producent zapewnia o bezobsługowym używaniu filtra cząstek stałych zużyciu płynu DEF na poziomie zaledwie 2-3 proc.

Ciekawą opcją w maszynach jest zupełnie nowy joystick CommandPRO. Prędkość maksymalną można osiągnąć za jednym przesunięciem joysticka, a do sterowania podnośnikiem, WOM, zaworami SCV, AutoTrac i innymi funkcjami służy 11 programowalnych przycisków.

CommandPRO umożliwia sterowanie ciągnikiem przy prędkości maksymalnej aż po zatrzymanie za pomocą prostego przesunięcia joysticka, a funkcja trybu pełzającego pozwala na poruszanie się z prędkością od 0 do 2 km/h. Możliwe jest równoczesne prowadzenie przy pomocy joysticka i pedałów. Nie ma potrzeby korzystania z drugiego joysticka do zewnętrznych narzędzi ISOBUS, ponieważ operator może obsługiwać jednym równocześnie ciągnik oraz narzędzie. Joystkickiem można też obsługiwać funkcje dostępne na monitorze.