Najważniejszą zmianą jak zaszła w stosunku do poprzedniej generacji tych popularnych ciągników jest pozostawienie w gamie T6 tylko jednego modelu 6-cio cylindrowego o pojemności 6,7 l (T6 180) i mocy znamionowej 145 KM (175 z systemem zarządzania mocą). Pozostałe pięć modeli o mocach znamionowych od 115 do 145 KM (145-175 KM z systemem zarządzania mocą) napędzane jest silnikami 4-cylindrowymi o pojemności 4,5 l.

W ciągnikach zastosowane są sprawdzone już przekładnie Electro Command oraz Auto Command. Sterowanie skrzynią Electro Command wymaga teraz znacznie rzadszego przełączania biegów, zmniejszając wysiłek operatora. Opcjonalny tryb Auto: tryb automatycznej zmiany przełożeń, upraszcza proces zmiany biegów i zmniejsza wysiłek operatora podczas jazdy na drodze (tryb Road), z kolei tryb Field (pole) zarządza zarówno prędkością obrotową silnika, jak i przełożeniami skrzyni biegów, optymalizując wydajność i ekonomię podczas zastosowania WOM i uprawy roli.

Skrzynia biegów Electro Command może zostać wyposażona w dodatkowy, 17-ty bieg, który umożliwia jazdę z prędkością 50 lub 40 km/godz. przy niższej prędkości obrotowej silnika, a w konsekwencji niższym zużyciu paliwa. Standardowa technologia IntelliShift automatycznie dobiera odpowiedni bieg do rodzaju pracy, zwiększając skuteczność przełożeń skrzyni biegów.

Modele T6.145, T6.155, T6.165 i T6.175 mogą zostać również wyposażone w zaawansowaną bezstopniową skrzynię biegów Auto Command. Silną stroną tej przekładni bezstopniowej jak zapewnia producent jest odpowiednie dobranie punktów, w których przekładnia pracuje w 100 proc. mechanicznie, co wpływa na wysoki współczynnik sprawności przekładni. Punkty te występują przy prędkościach najczęściej wykorzystywanych w rolnictwie, zarówno w transporcie jaki i w polu.

Dodatkowo przekładnia posiada możliwość ustawienia szybkości przyspieszania i zmiany kierunku. Tryb „soft” nadaje się idealnie do transportu, pozwalając delikatnie ruszać i zwalniać. Tryb „standard” nadaje się do najczęściej wykonywanych prac polowych, zaś tryb agresywny przyda się przy pracach wymagających częstych zmian kierunku jazdy.