Landini Seria 7 V-Shift

Włoski producent uraczył nas kolejną odsłoną swojej serii 7, tym razem z bezstopniową przekładnią V-Shift z czterema zakresami pracy. To pierwsze takie rozwiązanie w ciągnikach włoskiego producenta.

Do napędu zaproponowano sześciocylindrowy silnik o pojemności 6.7 litra w dwóch wariantach mocy 172 i 181 KM, z funkcją Dual Power czyli dodatkowym chwilowym podniesieniem mocy na życzenie. W przypadku pierwszego wariantu, funkcja ta doda nam 9 KM a w przypadku mocniejszej wersji 14 KM. Oba warianty spełniają normę Tier 4i . Maksymalna prędkość 40 w opcji ECO lub 50 bez. Do tego cztery prędkości elektrohydraulicznego WOMu.

Steyr 6150 CVT Kommunal

Choć już sama nazwa i ogumienie sugerują inne niż rolnicze przeznaczenie maszyny, to podobną konfigurację Steyr przygotował również w wersji rolniczej. Warto się więc przyjrzeć tej serii bliżej.

Mamy do wyboru trzy modele, różniące się mocą: 6150, 6165 oraz 6175 (trzy ostatnie cyfry w nazwie modelu oznaczają w przybliżeniu maksymalną moc). Wszystkie ciągniki są wyposażone w przekładnię CVT Ecotech. Wersja z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 150 KM dysponuje przyzwoitym momentem obrotowym na poziomie 805 Nm przy 1500 obr/min. Bezstopniowa skrzynia z systemem S-Tronic pozwala na rozwinięcie prędkości 50 km/h przy bardzo ekonomicznych obrotach silnika na poziomie (1700 obr/min).

 Lamborghini Trattori Mach 210 VRT

 To przedstawiciel ciągników z przedziału od 200 KM z przekładnią bezstopniową. W przypadku serii Mach, mamy do wyboru trzy opcje 210, 230 oraz 250 o mocach według kolejności: 205 (224), 220 (245) oraz 238 (263) (wartości w nawiasach to moc maksymalna przy aktywowanej funkcji „boost”).

Silnik – zawsze jest to 6.1-litrowa jednostka – pochodzi od Deutza i spełnia normę Tier 4i. Skrzynia VRT, oferuje trzy tryby pracy: automatyczny, z manualnym nastawem prędkości oraz priorytetem WOM z czterema prędkościami obrotowymi. Prędkość maksymalna jazdy to 50 km/h

McCormick X8

Powody do dumy ma McCormick, który zaprezentował nadchodzącą serią X8, pierwszą, w której przekroczona zostanie bariera 300 KM. Dla firmy to krok na przód w poszerzaniu oferty.

W serii X8, zostaną zaoferowane trzy warianty mocy: 264, 286 i 310 KM. Wszystkie napędzane przez silnik z rodziny BetaPower FE (6.7 litra, sześć cylindrów), spełniający normę Tier 4 Final. Drugą nowością jest zestawienie tegoż silnika z bezstopniową przekładnią ZF o czterech zakresach pracy.

Prezentując nowy model ciągnika X8, McCormick pokazał, że może być dostępny nie tylko w tradycyjnym, czerwonym malowaniu.

 Wkrótce przedstawimy więcej szczegółowych informacji nt. powyższych maszyn.

Podobał się artykuł? Podziel się!