Nadal dostępne są ciągniki Case IH Puma z krótkim (2734 mm) i długim (2884 mm) rozstawem osi, ale z każdej gamy usunięte zostały modele o najmniejszych mocach. Obecnie „mała Puma” jest dostępna w mocy od 150 do 180 KM a większe modele – od 180 do 240 KM. Ponadto modele Puma CVX z przekładniami bezstopniowymi wyposażone są teraz w nowy układ zarządzania mocą silnika, z chwilowym przyrostem mocy również podczas jazdy na biegu wstecznym, co może być przydatne podczas wykonywania niektórych specjalistycznych prac.

Zmiany objęły również przekładnie. W modelach z automatyczną przekładnią Powershift (FPS) możliwa jest obecnie regulacja dynamiki procesu zmiany kierunku jazdy. Wykonywana jest ona poprzez wciśnięcie odpowiedniego przycisku na panelu sterującym ICP, umieszczonym na podłokietniku. Regulacja czułości działania rewersu jest trzystopniowa.

W przypadku maszyn z przekładnią bezstopniową wprowadzone zostało nowe oprogramowanie przekładni, dodatkowo zwiększające jej właściwości jezdne oraz czułość reakcji. Poziom przyspieszenia ustawia się za pomocą przycisku na podłokietniku.

Zoptymalizowano również zakresy zwalniania dostosowując je do najczęściej wykonywanych prac. Na pierwszym zakresie np. do prac transportowych, ciągnik będzie zwalniał bardzo łagodnie. Drugi zakres wykorzystywany np. do zastosowań na polu spowoduje, że ciągnik będzie zwalniał ze średnią prędkością. W trzecim zakresie używanym np. do pracy z ładowaczem czołowym, ciągnik będzie zwalniał dynamicznie, pozwalając tym samym na szybsze wykonywanie manewrów.

W „małych” modelach Pumy system zawieszenia przedniej osi wzbogacony został o drugi, napełniony azotem akumulator i zawieszenie zwiększające właściwości amortyzacyjne, co ma znaczenie zwłaszcza w przypadku montażu ciężkich ładunków na przednim TUZ.

Tym co niewątpliwie rzuca się w oczy jest nowa kabina, nawiązująca do "większych braci" z serii Optum. Standardowo wszystkie modele serii Puma są teraz wyposażone w mechaniczną amortyzację kabiny, a zamiast dotychczasowej trzyczęściowej przedniej szyby wprowadzono jednoelementową, co z pewnością przyczyni się do poprawy widoczności.